احتمال برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی در روز سه‌شنبه

احتمال برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی در روز سه‌شنبه
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 17:51

یک نماینده جریان الحکمت عراق با بیان این‌که فهرست نامزدهای پیشنهادی نخست‌وزیر مکلف هنوز رسما به پارلمان ارائه نشده است، از احتمال برگزاری نشست مجلس نمایندگان درباره رای اعتماد به کابینه جدید طی روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

العالم- عراق

به گزارش العالم به نقل از السومریه‌نیوز، "جاسم البخاتی" نماینده جریان الحکمت در پارلمان عراق، امروز- یکشنبه- اعلام کرد: آنچه از طریق رسانه‌ها در مورد موافقت یا مخالفت با برخی اسامی نامزدها برای کابینه "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر مکلف مطرح شده، نظرات شخصی و استنباط‌های کلی است و این اسامی فقط در رسانه‌ها اعلام شده است و این فهرست رسما به پارلمان ارائه نشده تا فراکسیون‌های سیاسی درباره آن بررسی و دیدگاه‌های‌شان را بیان کنند.

البخاتی احتمال داد، در صورتی‌که اسامی به مجلس نمایندگان ارائه و برنامه دولتی بررسی شود و همچنان اعضای پارلمان که خارج از کشور هستند، حاضر شوند، جلسه پارلمان طی روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

پیش از این برخی رسانه‌های محلی اعلام کرده بودند که نامزدهای پیشنهادی الکاظمی برای تصدی وزارتخانه‌های خارجه، نفت و انرژی و آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی و مسکن و صنعت ردّ شده است.

در همین حال، ائتلاف "دولت قانون" و ائتلاف "الوطنیه" اعلام کرده‌اند که به کابینه الکاظمی رای اعتماد نخواهند داد.

"الوطنیه": تحریم می‌کنیم

ائتلاف الوطنیه در بیانیه خود تأکید کرده که به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف رای اعتماد نخواهد داد و جلسه رای‌گیری درباره آن را تحریم خواهد کرد.

ائتلاف دولت قانون نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد به کابینه نخست‌وزیر مکلف در پارلمان به دلیل تعارض داشتن چینش آن با آرمان‌های ملت عراق، رای اعتماد نمی‌دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها