استاندار صلاح‌الدین: برخی از ساکنان «مکیشیفه» با داعش همکاری کرده بودند

استاندار صلاح‌الدین: برخی از ساکنان «مکیشیفه» با داعش همکاری کرده بودند
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 14:47

استاندار صلاح‌الدین عراق درباره علت حمله داعش به منطقه «مکیشیفه» گفت که برخی از ساکنان این منطقه با گروه تروریستی داعش همکاری کرده بودند.

العالم - عراق

«عمار جبر الجبوری» استاندار صلاح‌الدین عراق علت حملات اخیر داعش به منطقه «مکیشیفه» واقع در جنوب این استان را تشریح کرد.

الجبوری تأکید کرد که علت اصلی حوادث مکیشیفه، استقرار مجدد هنگ «دجله» وابسته به «الحشد العشائری» و ایجاد یک نقطه ناامن بود.

«محمد رضا» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اما گفت که هنگ دجله که در مکیشیفه حضور دارد، با فرمانده الحشد الشعبی در صلاح الدین هیچ ارتباطی ندارد.

رضا تأکید کرد که این هنگ یک مقر امنیتی ناامنی احداث کرده بود که سلاح کافی در آن وجود نداشت و همین مسئله باعث شد که دست داعش برای حمله به این منطقه باز باشد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از این استاندار صلاح الدین گزارش داد که افزون بر این مسئله، برخی از ساکنان مکیشیفه با گروه تروریستی داعش، همکاری داشتند.

وی تأکید کرد که مسئولیت حفظ امنیت منطقه مکیشیفه بر عهده ستادهای عملیات سامراء و صلاح الدین است، ولی همچنان نواقصی در مسائل امنیتی وجود دارد.

الجبوری ضمن درخواست برای همکاری این دو ستاد برای جلوگیری از بروز حوادث امنیتی، خاطر نشان کرد، منشأ بیشتر تحرکات داعش از استان الانبار است.

استاندار صلاح الدین در پایان گفت که عناصر داعش از طریق مرزهای سوریه، وراد استان الانبار می‌شوند و به همین دلیل، باید نهادهای امنیتی، هماهنگی بسیار بالایی با هم داشته باشند تا این حملات کاهش یابد.

بامداد ۱۳ اردیبهشت جاری شماری از عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، حمله کردند و با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی العشائری و نیروهای امنیتی عراق، دست‌کم ۲۰ تن از آنها را شهید و مجروح کردند. این درگیری‌ها چندین ساعت طول کشید که با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان و محاصره مناطق درگیری به پایان رسید.

عناصر غیر فعال داعش با حمایت آمریکا و عربستان چندین حمله تروریستی در استانهای صلاح الدین، ذی قار و دیالی انجام داده‌اند که به شهادت ومجروحیت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی منجر شده است.

«سرایا السلام» از زیرمجموعه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق، در پی حملات اخیر داعش از چند محور به استان صلاح‌الدین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امنیت در مناطق تحت حمایت این نیروها در اطراف سامراء کاملا برقرار است و مناطق سامراء، الاسحاقی، جزیره سامراء، الجلام، جزیره الاسحاقی، شهرستان بلد و سورسناش در امنیت کامل هستند و هیچ شکاف امنیتی در این مناطق به وجود نیامده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها