پزشکان یمنی خواستار وضع قوانین منع آمد و شد در عدن شدند

پزشکان یمنی خواستار وضع قوانین منع آمد و شد در عدن شدند
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 17:13

پزشکان یمنی از مقامات استان عدن در جنوب این کشور خواستند به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مرگ‌ومیر در کشور، به مدت ۲ هفته منع آمد و شد اعلام کنند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، تا امروز (روز سه‌شنبه) ۱۲ نفر در یمن به کرونا مبتلا شدند که ۷ نفر در عدن جنوب کشور، سه نفر در حضرموت، شرق یمن و دو نفر در استان تعز در جنوب غربی این کشور بوده است.

طبق اعلام رسانه‌های محلی یمن، بیش از ۲۰۰ پزشک که در بیمارستانها و مراکز بهداشتی مختلف در عدن مشغول به فعالیت هستند، طی نامه‌ای فوری به مقامات مسئول در این شهر، خواستار اجرای قوانین منع آمدوشد به مدت دو هفته در این استان شدند.

این در حالی است که ده‌ها شهروند یمنی در دو روز گذشته و همزمان با شیوع انواع بیماری‌های همراه با تب در این شهر مانند تب دنگی و اعلام رسمی شیوع کرونا، بنا به دلایل نامشخصی جان خود را از دست دادند.

هنوز دفتر بهداشت در عدن یا کمیته ملی مبارزه با کرونا درباره مرگ و میرهای اخیر با دلایل نامشخص، اظهارنظری نکرده است.

پزشکان با امضا کردن این نامه، همچنین از مقامات مسئول خواستند تا شرایط مناسبی برای پزشکان و کادر آن فراهم کنند تا بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

چهارشنبه گذشته شورای انتقالی جنوب که زمام امور را در عدن به دست گرفته است در اجرای قانون منع آمدوشد کامل در این استان برای مقابله با کرونا شکست خورد.

به گزارش ایرنا، یمن بیش از شش سال است زیر آتش حملات ائتلاف سعودی قرار دارد و طی این مدت علاوه بر کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی، زیرساخت‌های مهم این کشور به ویژه زیرساخت‌های پزشکی و بهداشتی آن به شدت آسیب دیده و اکنون با شیوع کرونا و سایر بیماری‌ها، شرایط فاجعه‌باری پیش‌روی مردم یمن است.

پربیننده ترین خبرها