ایندیپندنت:

23 درصد از نیروهای کار در انگلیس بیکار شده‌اند

23 درصد از نیروهای کار در انگلیس بیکار شده‌اند
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 10:39

در بحبوحه ویروس کرونا در انگلیس، تحت طرحی که دولت این کشور با عنوان ابقا مشاغل، اجرایی کرده است، از هر چهار نیروی کار در انگلیس، یک نفر از کار خود بر کنار شده است.

العالم - اروپا

طبق آخرین اطلاعات از بازار کار انگلیس، تحت طرحی که وزارت اقتصاد و دارایی دولت انگلیس با عنوان ابقای مشاغل در بیستم آوریل اجرا کرده است، در دو هفته گذشته از چهار نیروی کار در انگلیس، یک نفر از کار خود بر کنار شده است؛ یعنی حدود ۲۳ درصد از نیرو‌های کار در انگلیس به طور موقت کار خود را از دست داده‌اند که از این رقم ۲۷.۵ میلیون نفر در بخش خصوصی مشغول به کار بوده‌اند.

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت» از زمانی که طرح ابقا مشاغل در بیستم آوریل اجرا شده است، بیش از ۸۰۰ هزار سازمان در بریتانیا کارکنان خود را از کار بر‌کنار کرده‌اند؛ که این اقدام هزینه‌ای ۸ میلیارد پوندی برای بخش دولتی برجای گذاشته است.

بر اساس طرح ابقا مشاغل، وزارت اقتصاد و دارایی دولت انگلیس ۵۰ درصد از حقوق کارکنان را در اولین ماه باز‌گشت آنان به کارشان پرداخت خواهد کرد، در ماه سوم بازگشت این کارکنان به کار، این میزان به ۳۰ درصد خواهد رسید و در ماه چهارم نیز کارفرمایان خود باید حقوق کامل را بپردازند.

«ریشی سوناک»، صدر اعظم بریتانیا، با تأیید بر اینکه سطح فعلی مخارج و هزینه‌‌ها در درازمدت «پایدار» نخواهد بود، در واکنش به این آمار، متعهد شد که دیگر این کسری درآمد، در آینده وجود نخواهد داشت.

صدر اعظم بریتانیا در صحبت‌های خود در شبکه خبری «آی‌تی‌وی» عنوان کرد: «به کسانی که نگران هستند، این اطمینان را می‌دهم که کسری درآمد در این طرح وجود نخواهد داشت.» وی در ادامه افزود: «من در تلاش هستم که این طرح برداشته شود و مردم به کار خود باز‌گردند. ما به اندازه‌ای که برای این طرح هزینه می‌کنیم برای سرویس سلامت همگانی نیز هزینه کرده‌ایم.»

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، هفته گذشته، دفتر مسئولیت بودجه، تحت وزارت اقتصاد و دارایی دولت انگلیس برآورد کرد که طرح برکناری کارکنان که توسط همین وزارتخانه اجرا شده است در آینده هزینه ۳۹ میلیارد پوندی برجا خواهد گذاشت.

ایندیپندنت در پایان نوشت، حزب لیبرال دموکرات بریتانیا خواستار پایان این طرح شده‌اند. «اد دیوی»، یک رهبر حزب لیبرال دموکرات در این باره گفت: «طرح ابقا مشاغلی که دولت اجرا کرده برای کمک به مشاغل در دوران تعطیلی، عملکرد خوبی داشته است، اما سایه تعطیلی‌ها بلند است و باز‌گشت به حالت عادی چالش‌بر‌انگیز خواهد بود.»

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها