اولین پیام صوتی مبلغ سرشناس سعودی از زندان

اولین پیام صوتی مبلغ سرشناس سعودی از زندان
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 17:03

مبلغ سرشناس سعودی که بیش از سه سال است به اتهام ارتباط با گروه اخوان المسلمین در زندان به سر می برد، برای نخستین بار در بازداشتگاه گفت وگوی تلفنی با خانواده اش انجام داد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از آناتولی، حساب کاربری "زندانیان آزادی عقیده" در توییتر، فایل گفت وگوی تلفنی منسوب به "سلمان العوده" مبلغ دربند با همسر و دخترش را منتشر کرده است.

این حساب کاربری، که اخبار مربوط به زندانیان آزادی بیان را رصد می کند، عصر دیروز در توییتی اعلام کرد: صدای العوده( 63 ساله) در این گفت وگو به دلیل تداوم حضور در سلول انفرادی و شرایط زندان در ماه رمضان، خسته است."

"العهد الجدید" به نقل از دختر العوده، نوشت که مدت این مکالمه تلفنی محدود و 59 ثانیه بود.

العوده در پاسخ به سوالی درباره احوالش، می گوید: "خدا را شکر، خوب هستم."

تاریخ این گفت وگوی تلفنی مشخص نیست. از سوی دیگر، این نخستین پیام صوتی العوده از زمان بازداشتش در 10 سپتامبر 2017 است، که منتشر می شود.

در سپتامبر 2017 مقامات عربستان چند مبلغ و فعال عربستانی را بازداشت کرد که از برجسته‌ترین آنها سلمان العوده، "عوض القرنی" و "علی العمری" بودند که به اتهام ارتباط با اخوان المسلمین به زندان رفتند. در همین حال شخصیت‌ها و نهادهای بین المللی و اسلامی بارها خواستار آزادی زندانان عقیده در عربستان هستند.

سلمان العوده از علمای مشهور سعودی است که سال 2017 پس از آنکه در توییتی خواستار مصالحه بین عربستان سعودی و قطر شد، بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها