افزایش تنش در فلسطین پس از سفر پومپئو

افزایش تنش در فلسطین پس از سفر پومپئو
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 23:12

العالمفلسطین اشغالی

خبر:

یک فلسطینی ظهر امروز به بهانه تلاش برای زیرگرفتن سربازان اسراییلی نزدیک شهرک "نگوهوت" در جنوب شهر الخلیل در کرانه باختری به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی به شهادت رسید.

تحلیل:

افزایش جنایات ارتش صهیونیستی قبل و بعد از سفر مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی نشانه آن است که وی به این رژیم آمد تا هر چه بیشتر دست تل آویو را برای سرکوب مردم فلسطین باز بگذارد و به اصطلاح در این زمینه به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان دهد.

پومپئو در این سفر مجددا تعهد کشورش به ویژه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به ادامه حمایت سیاسی، تبلیغاتی، مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی را به اطلاع مقام های تل آویو رساند.

کارشناسان معتقدند در صورتیکه حمایت های آمریکا نبود رژیم صهیونیستی جرات انجام این همه جنایت علیه مردم فلسطین و منطقه را نداشت، لذا این حمایت، بزرگترین تهدید برای کشورهای منطقه به ویژه غرب آسیا است که از زمان اشغال فلسطین تاکنون طعم ثبات را نچشیده اند.

بدون شک ترامپ، پومپئو را فقط برای اعلام مجدد حمایت از تل آویو به رژیم صهیونیستی اعزام نکرد بلکه همزمان خواست به لابی صهیونیستی در آمریکا نیز پیام دهد که موضعش در زمینه حمایت از تل آویو همانند گذشته تغییر نکرده است.

هدف ترامپ از این اقدام آن است که حمایت کامل لابی صهیونیستی را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به دست آورد چرا که می داند به خاطر شکست در مهار کرونا و همچنین بی کفایتی در زمینه مقابله با ایران، روسیه، چین، کره شمالی، ونزوئلا و دیگر کشورهای جهان امکان دارد در آن انتخابات با شکست مواجه شود.

اما گویا رژیم صهیونیستی و حامیانش از تاریخ درس عبرت نگرفته اند و یادشان رفته که از زمان اشغال فلسطین تاکنون مقاومت مردم فلسطین به رغم تمام جنایات تل آویو و توطئه های آمریکا و شرق و غرب و حتی برخی از کشورهای عربی و خودفروشان فلسطینی، متوقف نشده است و عمده مردم فلسطین هر روز ابزار جدیدی برای مقابله با دشمن صهیونیستی ابداع می کنند که عملیات قهرمانانه یعبد در شهر جنین در کرانه باختری گواهی بر این مدعاست و ثابت کرد که مردم فلسطین هرگز از حق خود در زمینه بازگشت به این سرزمین و پایان دادن به اشغال آن عدول نمی کنند.

عملیات های قهرمانانه مقاومت فلسطین و راهپیمایی های بازگشت در غزه ثابت کرده است که مردم فلسطین هرگز از حقوق و خواسته هایشان عدول نمی کنند و فریب توطئه هایی مانند پیمان اسلو، کمپ دیوید و معامله قرن یا معامله ترامپ را نمی خورند و به جهاد و مقاومت به هر قیمتی ادامه می دهند حتی در این زمان که رژیم صهیونیستی با حمایت واشنگتن آماده انضمام بخش هایی از اغوار و شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری به خود می شود.

مردم فلسطین در روز قدس امسال نیز موضع واقعی خود در قبال آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیانش را اعلام نموده و تاکید خواهند کرد که به رغم تمام توطئه ها و جنایات دشمن، برای آنان هیچ چیزی بالاتر از سرزمین، مقدسات، آرمان و کرامتشان وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها