رایزنی وزرای خارجه اردن و فرانسه درباره تصمیم خطرناک تل‌آویو

رایزنی وزرای خارجه اردن و فرانسه درباره تصمیم خطرناک تل‌آویو
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 18:02

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه فرانسه بر ضرورت توقف تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری تاکید کرد.

العالم - اردن

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.

وی در این تماس تلفنی گفت: «ما باید گام‌هایی برای بازداشتن اسرائیل از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اتخاذ کنیم.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه گذشته طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد.

در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. این طرح تحمیلی آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشته است.

تصمیم اخیر مقامات صهیونیست از نظر تحلیلگران و فلسطینی‌ها در راستای اجرای این طرح ضد فلسطینی بوده و تل‌آویو با حمایت های آمریکا، به دنیال پایان دادن به راهکار دودولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) است تا بتواند از این طریق همه اراضی فلسطین تاریخی را تصاحب و اشغال کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها