کره شمالی هرگونه مذاکره با آمریکا را متوقف کرد/ گفت وگو با کاخ سفید شاید پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کره شمالی هرگونه مذاکره با آمریکا را متوقف کرد/ گفت وگو با کاخ سفید شاید پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 08:20

گزارش ها حاکی است که کره شمالی تصمیم دارد تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ گفت و گویی با آن کشور نداشته باشد.

العالم ـ آسیا

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز پنجشنبه گزارش کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه بار با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گوهایی بی نتیجه داشته است.

این روزنامه از قول سفیر روسیه در کره شمالی آورده است که با بی اثر ماندن این گفت و گوها ، کره شمالی دیگر نقطه ای برای مذاکرات بعدی دستکم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن نتایج آن در نظر نگرفته است.

آلکساندر ماتسه گورا در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد که کره شمالی مذاکرات با آمریکا را متوقف کرده است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار شود.

وی افزود که فعلا زمان بندی برای گفت و گوهای بعدی اعلام نشده است آنها می خواهند منتظر نتیجه باشند و اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی در ماه های اخیر بارها دست به پرتاب های موشکی زده و آزمایش هایی انجام داده است که خود نشاندهنده بی تمایلی این کشور برای گفت و گو با آمریکاست.

در همین حال سفیر روسیه در پیونگ یانگ از توقف گفت و گوها ابراز تاسف کرده و گفته که این باعث افزایش تنش ها می شود اما پیش بینی می شود که مذاکرات نهایتا از سرگرفته شود.

وی تاکید کرد که توقف گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی با نظرداشت اینکه تنش هایی را به دنبال دارد برای مسکو خرسند کننده نیست.

وی از تحریم های آمریکا علیه کره شمالی انتقاد و ابراز نگرانی کرد و آن را مانعی برای ارسال کالاها و اقلام پزشکی و بهداشتی برای این کشور دانست.

پربیننده ترین خبرها