شبه‌نظامیان شرق لیبی خود را برای حمله به شمال غرب لیبی آماده می‌کنند

شبه‌نظامیان شرق لیبی خود را برای حمله به شمال غرب لیبی آماده می‌کنند
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 12:04

یک منبع نظامی گزارش داد که شبه نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» با تمام یگان‌ها و نیروها خود را برای حمله به شمال غرب لیبی آماده می‌کنند.

العالم - لیبی

یک منبع نظامی وابسته به شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری «خلیفه حفتر» گزارش داد که این شبه‌نظامیان خود را برای حمله‌ای گسترده به شهر «مصراته» (شمال غرب لیبی) آماده می‌کنند.

این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر داد که شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر برای از بین بردن آنچه آنها را «شبه‌نظامیان مسلح» و «گروه‌هایی از اخوان المسلمین» خواند، خود را آماده می‌کنند.

منبع نظامی یادشده در ادامه گفت: «ارتش ملی لیبی با تمام یگان‌‌ها و نیروهای نظامی خود در حال آماده شدن برای یک حمله نظامی به شهر مصراته طی دو روز آینده است».

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» از حمایت ژنرال «خلیفه حفتر» برخوردارند؛ این گروه تحت حمایت کشورهایی چون مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) قرار دارد. کشور لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها