انفجاری که فرماندهان مزدوران را خاکستر کرد

پنج‌شنبه 8 خرداد 1399 - 20:26

اختلاف و درگیری میان مزدوران ائتلاف متجاوز به یمن هر روز بیشتر شده و نبرد مسلحانه میان نیروهای شورای انتقالی با افراد مسلح حزب اصلاح در ابین در جنوب این کشور ادامه دارد.

العالم – یمن

در همین حال، شماری از سرکردگان مزدور ائتلاف بر اثر اصابت موشک به مکان جلسه آنان در شهر مأرب کشته شدند که البته کمیته های مردمی و ارتش یمن مسئولین آن را به عهده نگرفته اند.

این حمله موشکی به وزارت دفاع دولت منصور هادی انجام شد که به کشته و زخمی شدن شماری از سران مزدوران مانند فرزند رییس ستاد نیروهای هادی انجامید و سرنوشت وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش هادی نیز همچنان نامشخص است.

کارشناسان معتقدند این حادثه نشانه اختلاف شدید و تصفیه حساب درونی میان سران مزدوران ائتلاف متجاوز به یمن است.

از سوی دیگر، استانهای مأرب، الجوف، صعده و حجه در ساعتهای گذشته شاهد بیشتر از 50 حمله هوایی آل سعود بوده که به همین دلیل سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که استمرار چنین حوادثی عواقب وخیمی خواهد داشت.

درگیری مسلحانه نیروهای شورای انتقالی و نیروهای هادی با حزب اصلاح در منطقه زنگبار در استان ابین نیز به کشته و زخمی شدن شماری از طرفین انجامید.

کارشناسان معتقدند که این حوادث نشانه افزایش اختلاف میان عربستان سعودی و امارات و طمع آنان برای کسب نفوذ بیشتر در یمن است به همین دلیل استانهای تحت سیطره نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن شاهد ناامنی، قتل و ترور است که آخرین آن ترور مدیر اداره امنیت شهر شبام در حضرموت و چهار نفر از همراهانش بود.

پربیننده ترین خبرها