واکنش وزیر خارجه پاکستان به ساقط شدن دومین پهپاد جاسوسی هند

واکنش وزیر خارجه پاکستان به ساقط شدن دومین پهپاد جاسوسی هند
شنبه 10 خرداد 1399 - 10:42

در پی ساقط شدن دومین پهپاد جاسوسی هند طی چند روز اخیر وزیر خارجه کشور پاکستان به دهلی نو نسبت به پاسخ سخت کشورش هشدار داد.

العالم - آسیا

به گزارش ای.آر.وای نیوز، دومین پهپاد جاسوسی هند طی یک هفته اخیر در خاک پاکستان سرنگون شد.

ارتش پاکستان با اعلام این خبر و منتشر کردن تصاویری از کوادکوپتر سرنگون شده اعلام کرد: این پهپاد هندی در طول خط کنترل مرزی 700 متر وارد خاک پاکستان شده بود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه کشور پاکستان دراین خصوص گفت: من به هند هشدار می دهم که اقدام احمقانه ای نکند زیرا هر اقدامی با پاسخ محکم از سوی ما روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: پهپاد هندی که توسط ارتش پاکستان ساقط شد وارد خاک پاکستان شده بود و ما این را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می دانیم.

قریشی اظهار داشت: این دومین باری است که طی روزهای اخیر پهپاد جاسوسی هند توسط ارتش پاکستان ساقط می شود و باید زنگ خطری برای دولتمردان هندی باشد.

وزیر خارجه پاکستان به تقابل چین و هند در منطقه لداخ اشاره کرده و گفت: اقدام فوری چین باعث شکست طرح (ساخت جاده) هند شد و دهلی نو می داند که مردم کشمیر نیز تصمیم خودسرانه مسئولین این کشور را نخواهند پذیرفت.

معاون حزب تحریک انصاف افزود: ما به سران دهلی نو گفته‌ایم که مسیری که در حال پیمودن آن هستند غلط است و هر مشکلی می تواند با گفتگوی مسالمت آمیز حل شود.

وی اضافه کرد: رسانه های هندی نیز به سیاست های دولت مودی انتقاد دارند و برای آنها مبهم است که تنش های مرزی رو به افزایش هند با کشورهای مختلف از جمله نپال، چین و پاکستان به چه دلیل رخ می دهد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها