اقدام رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان در پی توقف هماهنگی امنیتی

اقدام رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان در پی توقف هماهنگی امنیتی
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 11:34

در پی توقف هماهنگی امنیتی و لغو توافقنامه‌های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، این رژیم جلوی ورود مقامات و نیروهای تشکیلات به مناطق گسترده‌ای خارج از منطقه «الف» کرانه باختری را می‌گیرد.

العالم- فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی در پاسخ به تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر توقف توافقنامه‌های دو طرفه، تشکیلات خودگردان را از فعالیت در مناطق «ب» و «ج» که بیش از یک سوم کرانه باختری را تشکیل می‌دهند، بازداشت.

روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد: در پی توقف هماهنگی امنیتی، تشکیلات خودگردان توانایی خود برای پیگیری امور فلسطینی‌ها در مناطق گسترده‌ای خارج از منطقه «الف» را از دست داده است.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، تشکیلات خودگردان با هماهنگی با رژیم صهیونیستی در مناطق ب و ج فعالیت داشت تا وظایف مشخص خود را انجام دهد اما پس از توقف هماهنگی امنیتی، به نیروهای تشکیلات خودگردان اجازه ورود به این مناطق داده نمی‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تل‌آویو به اطلاع تشکیلات خودگردن رسانده بدون هماهنگی امنیتی و مدنی به مسؤولان تشکیلات یا نیروهای آن اجازه جابجایی نمی‌دهد حتی اگر به قصد حل و فصل برخی نزاع‌های قبیله‌ای در روستاها و شهرهای فلسطینی یا دیگر مشکلات باشد.

هماهنگی امنیتی از زمان امضای توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ آغاز شد و هدف آن ممانعت از اجرای اقدامات هجومی علیه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی بود؛ همچنین شامل هماهنگی میان نیروهای فلسطینی در مناطق ب و ج نیز می‌شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها