قریشی: پاکستان نقش آشتی‌جویانه در روند صلح افغانستان دارد

قریشی: پاکستان نقش آشتی‌جویانه در روند صلح افغانستان دارد
پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 13:04

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای هلندی خود تاکید کرد اسلام آباد نقش آشتی‌جویانه همراه با صداقت را در روند صلح در افغانستان به منظور نیل به صلح پایدار و ثبات در این کشور، ایفا می‌کند.

العالم - آسیا

«شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان، بر لزوم اتخاذ یک اقدام جامع، یکپارچه و مشترک در سطح جهانی برای احیای اقتصادی کشورهای در حال توسعه با توجه به شیوه و همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

قریشی در گفت‌وگوی تلفنی با «استف بلاک» همتای هلندی خود، پیشنهاد عمران خان نخست وزیر پاکستان درباره تسویه بدهی به‌منظور تقویت اقتصاد کشورهای در حال توسعه را مطرح کرد.

وی با اشاره به وضعیت بغرنج حقوق بشر در کشمیر اشغالی گفت: هشت میلیون انسان بیگناه با بدترین نوع ظلم و ستم در اشغال نیروهای هندی هستند.

قریشی تاکید کرد پاکستان تلاش‌های هند برای تغییر ترکیب جمعیتی منطقه کشمیر را از طریق نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل با اصلاح قوانین داخلی محکوم می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین در گفت‌وگو با همتای هلندی خود گفت اسلام آباد نقش آشتی‌جویانه همراه با صداقت را در روند صلح در افغانستان به منظور نیل به صلح پایدار و ثبات در این کشور، ایفا می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها