فتنه انگیزی طائفه‌ای برای خلع سلاح مقاومت!

فتنه انگیزی طائفه‌ای برای خلع سلاح مقاومت!
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 20:41

"انقلابیون سفارت" اصطلاحی است که لبنانی ها به افراد نفوذی به صفوف تظاهرکنندگان اطلاق می کنند که برای درخواست های معیشتی و مبارزه با فساد و تشکیل دولتی مدنی به خیابانها آمدند و اشاره روشنی به سفارت آمریکا در بیروت است که بیشتر لبنانی ها به خوبی انها را می شناسند و بدتراینکه ، این توصیف  طرف دیگر را به خشم نمی آورد.

العالم درگوشی

تظاهرات دیروز بیروت که به درخواست احزاب مخالف حزب الله که برخی معروف و برخی نیز گمنام بودند، ناکام ماند. آنان درخواست های معمولی امریکا یعنی خلع سلاح مقاومت و سرنگونی رئیس جمهوری را مطرح کردند، اما این ناکامی دو دلیل دارد:

نخست مخالفت بیشتر لبنانی ها با این طرح و پایبندی آنان به مقاومتی که سرزمینشان را آزاد و کرامتشان را حفظ کرده به ویژه که از جشن آزادی فقط چند روزی گذشته است.

دوم نیز آگاهی شمار زیادی از افرادی که دیروز به خیابان ها امدند از اینکه هدف طرح خلع سلاح مقاومت برای به انحراف کشاندن درخواست های معیشتی است که سال گذشته برای آن تظاهرات کردند به ویژه که این مساله با اجرای قانون سزار برای محاصره مردم سوریه هم زمان شده که نمایندگان سفارت امریکا در برخی از احزاب لبنان از آن حمایت کرده و بدان فرا می خوانند.

ناکامی اینان طبق معمول در این موارد آنان را به سلاح برتر یعنی سلاح فتنه انگیزی طائفی سوق داد و ویدئویی در توهین به عایشه همسر پیامبر (ص) منتشر کردند، بنابراین تلاش برای منحرف کردن درخواست های معیشتی به سیاسی و منحرف کردن آن به مقابله مسلحانه با عناوین طائفی گراست.

صدورسریع بیانیه های احزاب لبنانی درباره این ویدئوی اهانت امیز به ویژه حزب الله، جنبش امل ، دفاتر مراجع و سعد الحریری نخست وزیر پیشین و حسان دیاب نخست وزیر همه در خاموش کردن فتنه و ممانعت از انتشار آن کمک کرد به ویژه که اهداف این فتنه مشخص است و بر کسی پوشیده نیست .

بنابراین ارتش لبنان و نیروهای امنیتی باید هوشیار بوده و برای مهار هرگونه بحران یا اقدامات تحریک آمیزی که برخی با آن در صدد فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و تنش های طائفی گرایی هستند، آماده باشند زیرا امنیت همه لبنان و نه حزب مشخصی را تهدید می کند و فقط در راستای تحقق منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است که از قدرت بازدارنده تسلیحاتی و مردمی مقاومت و پایگاه اجتماعی اش به خود می لرزند.

پربیننده ترین خبرها