رییس‌جمهور افغانستان: حادثه یزد باید از مراجع دیپلماتیک پیگیری شود

رییس‌جمهور افغانستان: حادثه یزد باید از مراجع دیپلماتیک پیگیری شود
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 12:30

رییس‌جمهور افغانستان بر پیگیری حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل اتباع این کشور در یزد، از طریق مراجع دیپلماتیک تاکید کرد.

العالم - جهان اسلام

«اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان خواهان پیگیری جدی حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل مهاجران افغان در یزد از طریق مراجع دیپلماتیک دو کشور شد.

در حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل اتباع افغان در یزد 3 تن جان باخته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

«صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز دوشنبه (19 خرداد) در توئیتی نوشت که غنی در صحبت‌های آغازین خود در نشست کابینه امروز، تأکید کرد که این حادثه باید به صورت جدی بررسی شود.

به گفته صدیقی، غنی در آغاز نشست کابینه از حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان برای پیگیری مداوم حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل مهاجران افغان قدردانی و تأکید کرد که این حادثه باید صورت جدی از طریق مراجع دپیلماتیک دو کشور پیگیری شود.

به گزارش فارس، روز جمعه گذشته در نتیجه برخورد خودروی حامل اتباع افغان با گاردریل و به دنبال آن آتش‌سوزی در یزد سبب کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد.

در همین رابطه «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در تهران، روز گذشته با سفر به استان یزد از زخمی‌های این حادثه عیادت کرد و از نزدیک در جریان امور رسیدگی به ابعاد این ماجرا پرداخت.

وی در همین رابطه گفت: ما باور داریم که مسبب این حادثه راننده و باند قاچاقچی انسان‌هاست.

لیوال افزود: مناسبات دوکشور برای ما مهم است؛ نباید این حوادث تلخ باعث تیرگی روابط دو کشور همسایه، دوست، مسلمان و همزبان و دارای مناسبات تاریخی شود.

سفیر افغانستان در تهران ادامه داد: از جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل میزبانی از مهاجرین افغانستان و به‌خصوص از استان یزد و همکاران در استانداری به‌خاطر اینکه ما تعدادی مهاجر در اینجا داریم که به آنها در بخش‌های آموزشی و دانشجویی رسیدگی می‌شود قدردانی می‌کنیم.

همچنین مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز از رسیدگی به ابعاد این موضوع خبر دادند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها