ظریف به لاوروف تبریک گفت

ظریف به لاوروف تبریک گفت
جمعه 23 خرداد 1399 - 15:24

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به وزیر خارجه روسیه فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت و نسبت به تعمیق و تداوم مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

العالم- ایران/ سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، فرارسیدن روز ملی این کشور را به وی، دولت و ملت روسیه تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سرگئی ویکتورویچ لاوروف
وزیر محترم امور خارجه فدراسیون روسیه
تبریکات صمیمانه اینجانب را به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فدراسیون روسیه پذیرا باشید.
خوشبختانه در پرتو عزم و اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دو جانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از روندی رو به رشد برخوردار است که امیدوارم تداوم و تعمیق یابد.
با اغتنام از فرصت، برای جنابعالی تندرستی و موفقیت و برای دولت و ملت روسیه رفاه و بهروزی آرزومندم.
محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار است یکشنبه و دوشنبه هفته آینده سفری به ترکیه و روسیه داشته باشد. وزیر خارجه ایران قرار است روز سه‌شنبه در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بنشیند.

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه نهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات سیاسی در افغانستان و تلاش‌ها برای آشتی و تفاهم سیاسی در این کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

این سفر دومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از شیوع کرونا است. ظریف اواخر فروردین ماه سال جاری نیز سفری یک روزه به دمشق داشت و با مقامات این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها