لوموند: "قانون سزار" مانعی در برابر عادی‌سازی قاهره و ابوظبی با دمشق است

لوموند:
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 21:53

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت که تحریم‌های آمریکا در چارجوب "قانون سزار" علیه نظام سوریه و حامیان آن، کشورهای عربی را در برقراری روابط با نظام دمشق و یا عادی‌سازی روابط با آن در تنگنا قرار خواهد داد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، لوموند در این گزارش نوشت، این تحریم‌ها شدیدترین تحریم‌ها علیه نظام "بشار اسد" است و می‌تواند این کشور را در آستانه انفجار قرار دهد، افزون بر آن، لبنان، امارات و مصر آسیب‌پذیرترین کشورها از "قانون سزار" خواهند شد.

لوموند با اشاره به این‌که ابوظبی و قاهره خواهان بازگشت نظام دمشق به اتحادیه عرب هستند، نوشت این دولت‌ها در حال ازسرگیری پروسه سرمایه‌گذاری در سوریه هستند ولی تحریم‌ها آنها را از این تصمیم منصرف خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت، "این تحریم آمریکا می‌تواند روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با دمشق را به حال تعلیق درآورد".

طبق ادعای این دیپلمات غربی، لبنان که غرق در بحران مالی خفه‌کننده است و دولتش نیز به دلیل حمایت حزب‌الله از آن مورد اعتماد واشنگتن نیست، در تیررس این تحریم‌های سوریه قرار دارد.

این دیپلمات افزود، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند؛ "قانون سزار" این دو کشور را به لبه پرتگاه خواهد برد.

کنگره آمریکا در 14 دسامبر 2019 پس از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون "سزار" را به تصویب رساند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها