محور مقاومت چگونه با جنگ اقتصادی مقابله خواهد کرد؟

محور مقاومت چگونه با جنگ اقتصادی مقابله خواهد کرد؟
جمعه 30 خرداد 1399 - 20:33

ناظران مسائل منطقه ای و تحلیلگران سیاسی تاکید کردند که تحریم های آمریکایی علیه سوریه موسوم به قانون سزار، محور مقاومت را هدف گرفته و ابعاد سیاسی بسیاری دارد.

العالم ـ سوریه

ناظران مسائل منطقه تاکید کردند استکبار با تحریم ایران به دنبال وادار کردن آن به گفتگو درباره برنامه هسته ای، تسلیحاتی، موشکی و پایان دادن به نقش منطقه ای تهران است. استکبار از طریق قانون سزار می خواهد کشورهای متحد دمشق را از خاک سوریه خارج و حمایت دمشق از محور مقاومت را متوقف کند.

آنها تاکید کردند که استکبار جهانی تحریم هایی علیه مقاومت در لبنان نیز اعمال کرده است؛ زیرا از طریق جنگ و تهدید نمی توانست سد راه مقاومت باشد.

برخی اعضای مجلس سوریه به نوبه خود تاکید کردند که محاصره سوریه مساله تازه ای نیست بلکه از سالها پیش وجود داشت و آمریکا می خواهد خود را از مسائل سوریه کنار بکشد؛ اما لابی صهیونیستی دولت آمریکا را تحت فشار قرار دادند و از امریکا خواسته اند تا متحدان سوریه را به منظور خروج از خاک سوریه تحت فشار قرار دهد.

نمایندگان سوریه در بررسی تحولات اخیر تاکید کردند که بشار اسد پس از شکست عاملان تنش که نمایندگان طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه هستند، به مسائل میدانی به عنوان دستاورد می نگرد. آنها افزودند که استکبار جهانی می خواهد حضور ایران و مقاومت در سوریه را ریشه کن کند و به دنبال سرنگونی دولت سوریه از طریق محاصره نیست؛ زیرا به خوبی می داند که دولت سوریه و محور مقاومت باقی خواهد ماند؛ استکبار فقط به دنبال بازگشت به اوضاع ماقبل 2011 است که طی آن تمام کشورهای مقاومت به کشورهای خود باز می گردند.

نظر شما چیست؟

  • گزینه های محور مقاومت برای مقابله با محاصره اقتصادی چیست؟
  • جنگ اقتصادی علیه محور مقاومت چه روندی به خود خواهد گرفت و آیا به جنگ نظامی تبدیل خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها