پیشروی نیروهای متحد امارات در استان أبین مقابل نیروهای هادی

پیشروی نیروهای متحد امارات در استان أبین مقابل نیروهای هادی
شنبه 31 خرداد 1399 - 12:24

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوبی) وابسته به امارات از پیشروی نیروهایش در مواجهه با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان أبین خبر داد.

العالم- آسیا

«محمد النقیب» سخنگوی رسمی منطقه نظامی الرابعه و جبهه محور أبین «شورای انتقالی جنوب» گفت که نیروهای این گروه حمله گسترده‌ای را از چندین محور در جبهه شقره انجام داده و درگیری‌های شدیدی به مدت شش ساعت به وقوع پیوست.

او افزود که نیروهای شورای انتقالی جنوب در همان ساعات اولیه حمله، پیشرفت میدانی حاصل کرده و توانستند بر پایگاه‌ها و بخش وسیعی از منطقه شنی به سمت قرن الکلاسی، تسلط پیدا کنند.

النقیب همچنین از نفوذ به استحکامات دشمن و زخمی شدن شماری از نیروها و تخریب تعدادی از خودروهای نظامی آن از جمله توپخانه‌ها و خودروهای زرهی و تسلط بر مقادیری از سلاح‌های آن خبر داد.

به گفته سخنگوی نظامی شورای انتقالی جنوبی نیروهای این شورا همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی یمنی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی با حمله گسترده به نیروهای شورای انتقالی موفق شدند به چند پایگاه در نزدیکی روستای الدرجاج در بخش خنفر واقع در مجاورت منطقه زنجبار در استان أبین سیطره پیدا کنند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدند شماری از نیروهای دو طرف از جمله کشته شدن سرهنگ «صبری علی» رئیس پلیس النجده در استان أبین و زخمی شدن یک فرمانده میدانی شورای انتقالی جنوب یمن خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها