دومین هشدار واشنگتن به ابوظبی درباره عادی‌سازی با نظام دمشق

دومین هشدار واشنگتن به ابوظبی درباره عادی‌سازی با نظام دمشق
شنبه 31 خرداد 1399 - 16:29

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه، امارات را تهدید کرد در صورت ادامه دادن به تلاش‌هایش برای عادی‌سازی روابط با نظام دمشق با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم به نقاز آناتولی، "جیمز جفری" فرستاده ویژه آمریکا به سوریه، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: امارات احتمالا بر اساس "قانون قیصر" که اخیرا در کنگره آمریکا به تصویب رسید، تحت تحریم‌هایی قرار می‌گیرد.

جفری گفت: "امارات می‌داند که ایالات متحده به شدت با اقدام ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با نظام اسد( رئیس‌جمهوری سوریه) مخالفت می‌کند."

وی در واکنش به اقدام امارات در بازگشایی سفارتش در دمشق و سفر اخیر هیئتی از این کشور به سوریه، گفت: "آنها( اماراتی‌ها) دولتی مستقل هستند می‌تواند چنین تصمیم‌هایی اتخاذ کنند ولی ما به آنها گفته‌ایم که این ایده بسیار بدی است. در واقع، این گام‌ها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یا در پایان دادن به درگیری، که مشکلی برای سرتاسر منطقه است، کمکی نمی‌کند."

این دیپلمات ارشد آمریکایی تأکید کرد، هر شرکت یا شخصی که خواه اماراتی باشد یا از کشوری دیگر، در صورت فعالیت‌های اقتصادی با نظام اسد هدف تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.

این دومین هشدار تهدیدآمیز واشنگتن به ابوظبی درباره عادی‌سازی روابط با نظام دمشق طی دو روز اخیر محسوب می‌شود.

آمریکا، چهارشنبه گذشته "قانون قیصر" را اعمال کرد که به موجب آن 39 چهره و تشکل مرتبط با مسؤولان سوریه از جمله اسد و همسرش تحریم شدند.

پربیننده ترین خبرها