نقش خبیثانه سفیر عربستان در یمن

نقش خبیثانه سفیر عربستان در یمن
جمعه 6 تير 1399 - 19:19

هشتگ "نقش خبیثانه آل جابر" در یمن تبدیل به ترند شد؛ کاربران شبکه های اجتماعی در این هشتگ به نقش خبیثانه محمد آل جابر سفیر عربستان در سرقت منابع یمن تحت نام  "پروژه ها" و "سرمایه گذاری ها" پرداختند.

العالم ـ یمن

انیس منصور روزنامه نگار در حساب خود در توییتر نوشت: بررسی و مطالعه پروژه فرودگاه مارب 2 میلیارد دلار معادل یک میلیارد ریال یمنی هزینه داشت؛ اما این پروژه در همین مرحله متوقف شد. شرکت مهندسی که اقدام به تهیه این پروژه کرده بود، یک شرکت وابسته به آل جابر سفیر عربستان در یمن و معین عبدالملک نخست وزیر است که مقر آن در جده است و یک شعبه در قاهره دارد.

منصور در توییتی دیگر نوشت: در آگوست 2018 منصور هادی وارد المهره شد و سفیر عربستان در خاک یمن به عنوان استاندار منطقه و نه به عنوان یک سفیر، به استقبال او آمد؛ این اقدام سفیر اهانتی بزرگ به منصور هادی بود.

منصور همچنین در توییتی دیگر اظهار داشت که در پس پرده تمام توطئه ها علیه یمن، آل جابر سفیر خبیث سعودی قرار دارد.

عدی التمیمی کاربر دیگری توضیح داد که از زمان ترور الحمدی رییس جمهور یمن، سفرای متعدد سعودی به یمن اعزام شدند. "عفاش" فقط نقشی ثانویه در امور کشور داشت. آل جابر سفیر فعلی عربستان در یمن اینک با یک تماس تلفنی پایگاه العند را اداره می کند و افرادی را برای منصب های مهم دولتی تعیین می کند و این علاوه بر نقش خبیثانه او پس از گفتگوی ملی است.

محمد الاحمدی اما اظهار داشت که آل جابر در یمن دست به اقدامات متعدد می زند؛ از این رو لازم است که همه درباره مساله دخالت سفیر عربستان در امور یمن توییت کنند و زیر این هشتگ نظر خود را بنویسند تا پیام ما به همگان برسد.

کاربر دیگری به نام احمد تاکید کرد که عربستان دولت هادی را فریب می دهد و غنایم خود از جزیره سقطری را با امارات تقسیم می کند.

یادآور می شود که ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی موسوم به "ائتلاف حمایت از مشروعیت" در یمن، طی 5 سال از حملات تجاوزکارانه به یمن تحولات بسیاری را پشت سرگذاشت؛ اعضای این ائتلاف دچار اختلافاتی شدند؛ قطر ائتلاف را ترک کرد. روابط میان عبدربه منصور هادی و برخی کشورهای ائتلاف متجاوز شاهد نوعی اختلاف شد؛ چنانکه یکی از کشورهای عضو ائتلاف جنگی را علیه نیروهای هادی به راه انداخت. ریاض با ابوظبی به عنوان دو سرکرده اصلی این ائتلاف، در جنوب یمن به رقابت با یکدیگر پرداختند؛ این مساله در حوادث مربوط به استانهای سقطری و المهره و کودتای مسلحانه در عدن بیشتر نمود پیدا کرد.

پربیننده ترین خبرها