انتقال سامانه موشکی هند به مرز برای مقابله با جنگنده‌‌های چینی

انتقال سامانه موشکی هند به مرز برای مقابله با جنگنده‌‌های چینی
شنبه 7 تير 1399 - 17:20

مقامات هندی از انتقال سامانه‌های پدافند موشکی متحرک خود به مرز چین برای مقابله احتمالی با جنگنده‌ها و بالگردهای چینی خبر دادند.

العالم - آسیا

همزمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده‌های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه‌های موشکی متحرک خود را در منطقه «لاداخ شرقی» مستقر کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندین نیوز» یک مقام دولت هند روز شنبه در این زمینه گفت: «در گامی تقویت کننده، سامانه‌های موشکی نیروی زمینی و هوایی هند برای مقابله با بالگردها و جنگنده‌های چینی در منطقه مستقر شده‌اند.»

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی چین از جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-30» و سایر بمب افکن‌های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده کرده و هند نیز به همین دلیل خواستار دریافت سامانه‌های «اس-300 » از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.

مقامات هندی اعلام کرده اند که تا این لحظه سامانه دفاع موشکی «آکاش» که قادر است جنگنده‌ها و پهپادهای دشمن را سرنگون سازند در مرز با چین مستقر شده‌اند.

نیروی هوایی هند و جنگنده‌های این کشور با حفظ آماده باش مدتی است که ماموریت‌های گشت هوایی در لاداخ شرقی را انجام می‌دهند.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

طی روزهای گذشته منابع هندی از استفاده ارتش این کشور از پهپادهای جاسوسی برد متوسط ساخت رژیم صهیونیستی در منطقه مورد تنش با چین خبر دادند.

به نوشته «هندوستان تایمز» ارتش هند در چهار منطقه در لاداخ شرقی پروازهای گشتزنی خود را افزایش داده و در این مسیر از پهپادهای هرون ساخت رژیم اسرائیل استفاده می‌کند و اینک پهپادهای برد متوسط هرون در خدمت ارتش هند برای امر تجسس در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پهپاد هرون توانایی پرواز 30 ساعت را دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها