یمن| اعلام جزئیات عملیات بزرگ علیه متجاوزان؛ آزادسازی ۴۰۰ کیلومترمربع از ۲ استان مهم

یمن| اعلام جزئیات عملیات بزرگ علیه متجاوزان؛ آزادسازی ۴۰۰ کیلومترمربع از ۲ استان مهم
دوشنبه 9 تير 1399 - 17:16

سخنگوی ارتش یمن گفت شمار زیادی از خائنین در جبهه قانیه در البیضاء اسیر شدند که البته با آنان رفتار انسانی شده است.

العالم یمن

یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: در روزهای اخیر جنگنده های ائتلاف متجاوز آل سعود با انجام بیشتر از 200 حمله هوایی به نیروهای ما، پوشش هوایی لازم برای مزدوران العواضی را تامین کردند اما این خائن و نیروهایش با شکست مواجه شدند.

وی با تاکید به حمایت گسترده آل سعود از العواضی تصریح کرد که وی کارخانه بمب سازی ایجاد کرده بود تا به وسیله آن نیروهای مسلح و امنیتی و کمیته های مردمی را در البیضاء هدف قرار دهد.

سریع گفت: العواضی از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز در تمام سطوح مالی، تسلیحاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی هوایی حمایت شد اما نیروهای ما در ردمان پاسخی کوبنده به حمله وی و مزدورانش دادند.

وی خاطر نشان کرد شخصیتهای ردمان کوشیدند العواضی را از همراهی با توطئه های ائتلاف متجاوز به یمن بازدارند اما وی نپذیرفت و همراه با مزدورانش و عناصر تکفیری اقدام به حمله کرد که رزمندگان ما نیز توانستند در مدت 24 ساعت کار نبرد را در ردمان یکسره کنند و وی را شکست دهند.

سریع ضمن تقدیر از همکاری اهالی ردمان با نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن برای شکست دادن العواضی خاطر نشان کرد که در سه روز اخیر 250 نفر از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر، 20 زره پوش و خودروی جنگی سعودی و اماراتی منهدم و 400 کیلومتر مربع از البیضاء و مارب آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه مزدوران آل سعود خانه های مردم را در این مناطق به پایگاه نظامی تبدیل کرده بودند، گفت که کمیته های مردمی و نیروهای ارتش یمن در آینده نزدیک عملیات مهمی را برای آزادی کامل اراضی کشور انجام خواهند داد.

سریع گفت که نیروهای ما ضمن اجرای عملیات علیه مواضع دشمن در قانیه و العبدیه، اقدام به سامان دادن اوضاع در البیضاء و مارب کردند.

وی با تاکید به ادامه مبارزه تا آزادی تمام اراضی یمن، از قبایل البیضاء به خاطر تلاش برای استقرار امنیت و ثبات در کشور و مبارزه با مزدوران و خائنین تقدیر کرد و گفت: جیره خواری، مزدوری و خیانت مغایر با اصول دینی و ملی است.

سرتیپ سریع با اشاره به سیطره کمیته های مردمی و ارتش یمن بر پایگاههای مزدوران آل سعود در البیضاء گفت که مقادیر زیادی از سلاح و تجهیزات جنگی برجای مانده از مزدوران غنیمت گرفته شده و امنیت جاده قانیه به مأرب تامین شده است.

پربیننده ترین خبرها