طرح الحاق کرانه باختری/ رهبران آمریکای لاتین خواستار تحریم رژیم اشغالگر قدس شدند

طرح الحاق کرانه باختری/ رهبران آمریکای لاتین خواستار تحریم رژیم اشغالگر قدس شدند
شنبه 14 تير 1399 - 16:56

شماری از مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کنونی و سابق آمریکای لاتین ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، خواستار اعمال تحریم علیه این رژیم شدند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای شبکه تله سور، شخصیت‌هایی همچون "لولا داسیلوا" و "دیلما روسف" روسای ‌جمهور سابق برزیل، "اوو مورالس" رئیس‌جمهوری سابق بولیوی، "رافائل کوره‌آ" رئیس‌جمهوری سابق اکوادور، "خوزه موخیکا رئیس‌جمهوری سابق اروگوئه در میان بیش از دهها مقام و شخصیت آمریکای لاتین بودند که این طرح رژیم صیهونیستی را نقض اصول بنیادین قوانین بین‌الملل و نابودکننده هرگونه امید برای حصول توافق پایان درگیری‌های چند دهه‌ای عنوان کردند.

در بیانیه‌ مشترکی که این مقامات و شخصیت‌های شناخته شده آمریکای لاتین آن را امضا کردند، آمده است: این فرآینده تحت حمایت آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش، احتمال ایجاد صلح پایدار را براساس قوانین بین‌الملل از بین می‌برد.

چند روز پیش نیز میشله باشلت کمیسیونر ارشد امور حقوق بشر سازمان ملل که رئیس‌جمهوری سابق شیلی نیز بوده، از رژیم صیهونیستی خواست تا اجرای این طرحش را متوقف کند. باشلت این طرح را غیرقانونی خواند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن ۹۸) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خبری با نتانیاهو در کاخ سفید از طرح ننگین "معامله قرن" رونمایی کرد.

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیهبشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود:دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

پربیننده ترین خبرها