خطاب شهروندان عربستانی به رژیم سعودی: جانمان به لب آمده است

خطاب شهروندان عربستانی به رژیم سعودی: جانمان به لب آمده است
يکشنبه 15 تير 1399 - 23:09

اقدام رژیم سعودی مبنی بر افزایش مالیات نارضایتی گستردۀ شهروندان عربستانی را به دنبال داشته است، شهروندانی که می گویند این تصمیم باعث افزایش فشار اقتصادی به بخش وسیعی از مردم خواهد شد که مشکلات معیشتی دارند.

العالم - عربستان

وزیر دارایی عربستان سعودی به حذف یارانۀ معیشتی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده به 15% مبادرت کرده عاملی که باعث نارضایتی گستردۀ شهروندان عربستانی شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی در صفحات خود به این دو تصمیم اعتراض کردند و نگرانی خود را از تأثیر این تصمیمات در زندگی خود خصوصاً در این اوضاع کسادی و بیکاری ناشی از کرونا بیان کردند.

در یکی از این صفحات به نام "میزان العداله" نوشته شده است: محمد بن الجدعان وزیر دارایی عربستان می گوید که تصمیم سخت اِعمال مالیات 15 درصدی را پس از کاهش قیمت نفت، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر فعالیت ها و مراکز تجاری عربستان گرفته ولی وزیر محترم نگفت که کاهش قیمت نفت ناشی از جنگ توهمی است که محمد بن سلمان فقط برای اشباع تکبرش آن را برافروخته است.

یک مخالف عربستانی مقیم کانادا به نام عمر بن عبدالعزیز نیز در حساب کاربری خود نوشت: مالیات جدید و لغو یارانۀ معیشتی ریشه در شکست های سیاسی و اقتصادی محمد بن سلمان دارد.

عبدالعزیز با انتشار یک کلیپ از نخست وزیر کانادا در صفحه شخصی خود نوشت: نخست وزیر کانادا از کانون طوفان کرونا: «کانادا حقوق کارمندان را افزایش خواهد داد.»

هیچ کسی به تو دروغ نگوید. کرونا عامل حذف یارانه معیشتی وافزایش مالیات بر ارزش افزوده نیست، عامل همان شکست سیاسی و اقتصادی محمد بن سلمان و دار و دسته اش است.

حساب کاربری دیگری به نام "دلال" نوشت: روزی که تعداد ابتلاءات 100 نفر بود، قرنطینه کردند. روزی که ابتلاءات به 100 هزار نفر نرسید، قرنطینه را لغو کردند. روزی که مالیات 5% بود یارانۀ معیشتی دادند. روزی به 15% رسید، یارانه معیشتی را برداشتند.

کاربری به نام محمد نیز نوشت: حذف یارانه معیشتی سپس افزایش مالیات بر ارزش افزوده با وجود حقوقی که حتی به 4 هزار هم نمی رسد.. گذشته از نرخ بالای قبوض برق و آب و قیمت بنزین و غیره.. سوال اینجاست: آیا این مسئول از بزرگی مصیبتی که بر سر افراد کم درآمد و بیکاران آمده است، آگاه است؟ اگر آگاه است که حتماً آگاه است، هدف از فشار آوردن به این طبقه چیست؟

پربیننده ترین خبرها