ایتالیا: اتحادیه اروپا باید مسئولیت صلح در لیبی را به عهده بگیرد

ایتالیا: اتحادیه اروپا باید مسئولیت صلح در لیبی را به عهده بگیرد
دوشنبه 16 تير 1399 - 16:16

وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای عنوان کرده اتحادیه اروپا باید مسئولیت برقراری صلح در لیبی را به عهده بگیرد.

العالم - لیبی

«لوئیجی دی مایو»، وزیر امور خارجه ایتالیا، در مصاحبه‌ای با روزنامه استرالیایی «دای پرس» بر لزوم مسئولیت‌پذیری اتحادیه اروپا در قبال برقراری صلح در لیبی تأکید کرد.

دی مایو در این مصاحبه گفت: «اتحادیه اروپا باید به اندازه کافی به مسئولیت‌های خود عمل کند تا در درجه اول صلح و امنیت در لیبی برقرار شود.»

وی همچنین از اروپا خواست تا بر هر راه‌حل ممکنی برای انجام مذاکره سیاسی سرمایه‌گذاری کند. دی مایو این اقدام را تنها ابزار به منظور رسیدن به یک راه‌حل پایدار و مذاکره‌‌شده برای بحران لیبی دانست.

وی همچنین این اقدام را ابزاری برای داشتن قدرت برای مقابله با خشونت‌طلبی خواند که درگیری‌‌های لیبی را از کنترل خارج کرده است.

دی مایو در مورد اقدامات اتحادیه اروپا در لیبی نیز گفت: «اتحادیه اروپا قبلاً اشاره‌های مهمی در این راستا داشته است؛ از جمله با عملیات "ایرینی"، که من اطمینان دارم در تلاش برای آرام‌کردن این کشور نقش بسزایی خواهد داشت، اما تلاش برای تقویت حضور اروپا در لیبی باید ادامه یابد.»

دی مایو در پایان گفت: «لیبی اکنون بر سر دوراهی بین ادامه یک جنگ خانمان‌سوز و شروع مجدد یک گفتگوی فراگیر برای [ایجاد] ثباتی پایدار قرار دارد.»

دی ماریو افزود: «ایتالیا و اتحادیه اروپا باید هر اقدامی انجام دهند تا به این درگیری پایان دهند و [به ایجاد] ثبات در این کشور کمک کنند.»

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها