دروغ پردازی پمپئو برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران

دروغ پردازی پمپئو برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 10:15

پس از آن که جهانیان به "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا پشت کردند و تهدیدات وی را درصورت عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران نادیده گرفتند، پمپئو باز همان تهدیدات قبلی را تکرار کرد ولی این بار با گفتن دروغی خنده دار.

العالمکشکول

پمپئو که در نشستی خبری در مقر وزارت امور خارجه آمریکا سخن می گفت، خطاب به اعضای شورای امنیت این سخن بی ارزش را گفت که "هیچ فرد عاقلی نمی تواند باور کند که ایران از سلاح هایی که به دست می آورد، برای اهداف مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد".

به نظر می رسد که این سخن پمپئو در واکنش به اظهارات "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز سه شنبه درباره ضبط مقادیر زیادی سلاح در استان البیضاء متعلق به" آژانس بین المللی توسعه آمریکا " بوده باشد که برای مزدوران متجاوز در یمن ارسال شده است.

این اظهارات از نقش خرابکارانه این آژانس بدنام بین المللی پرده برداشت که به توطئه های خود در همه مناطق دنیا به ویژه در آمریکای لاتین شهرت دارد.

پمپئو به خوبی می داند که همه بهانه های آمریکا برای تمدید تحریم های سلاح های کلاسیک علیه ایران ، غیرقانونی و نشانه قلدری آن کشور است، جامعه بین الملل با دخالت آمریکا در مسیر اجرای قطعنامه 2231 مخالفت کرد زیرا این قطعنامه از بطن توافق هسته ای خارج شده که آمریکا از آن خارج شد و تحریم های یکجانبه را علیه ایران اعمال کرد و همه کشورهای دیگر که این توافق را امضا کرده بودند، به خروج از این توافق و نقض آن تشویق کرد، درحالیکه ایران با وجود خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای و طفره رفتن غرب از اجرای بندهای آن، همچنان به این توافق پایبند ماند.

کسانی که گفتند پمپئو ، شکست خورده است، دروغ نگفتند. شکست خورده ، صفتی نیست که ما به پمپئو اطلاق کرده باشیم، بلکه این نظر خود آمریکایی ها درباره این مرد است. توماس فریدمن نویسنده معروف آمریکا ، پمپئو را بدترین فرد در تاریخ وزارت خارجه آمریکا توصیف و از وی به عنوان وزیر بدون موفقیت یاد کرده است .

وی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: فرق میان پمپئو و رکس تیلرسون (وزیر خارجه سابق آمریکا)این است که وی فردی کارآمد نبود، ولی اخلاق و بزرگ منشی داشت اما این ویژگی ها در پمپئو وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها