بنیاد آمریکایی: دبی مرکز پولشویی و فساد است

بنیاد آمریکایی: دبی مرکز پولشویی و فساد است
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 22:22

بنیاد آمریکایی مطالعات «کارنگی»، دبی را از مهمترین مرکز بین المللی فساد، جنایت و پولشویی معرفی کرد.

العالم–امارات

به گزارش العالم، بنیاد آمریکایی مطالعات «کارنگی» با انتشار گزارشی اعلام کرد که فاسدین و جنایتکاران دنیا مانند جنگ سالاران افغان، باندهای تبهکار روسیه، دزدان دریایی نیجریه، پول شویان اروپایی و قاچاقچیان طلا در شرق آفریقا از طریق دبی، فعالیتهای نامشروعشان را انجام می دهند.

این گزارش افزود: سرازیر شدن پولهای نامشروع ناشی از فساد و جنایت باعث شکوفایی دبی به ویژه بازار املاک آن شده و این امارات را به مرکز اصلی تجارت طلای جهان و پولهای کثیف تبدیل کرده است.

موسسه کارنگی اعلام کرد: بنگاههای املاک دبی در ازای دریافت مبالغ هنگفت، آپارتمانهایی بسیار شیک به اشخاص مشکوک و حتی سابقه دار سیاسی و آنهایی که تحت تعقیب بین المللی قرار دارند، می فروشند.

در این گزارش آمده است: دبی یکی از مراکز مهم جذب طلا به ویژه از مناطق درگیری در شرق و مرکز آفریقاست و همزمان، 30 منطقه آزاد تجاری، این امارت را به مهمترین مرکز پولشویی تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: چنین روندی باعث شده تا دبی کانال معاملات مالی نامشروع باشد به ویژه که در دبی، امکانی برای بازخواست صاحبان نفوذ و ثروتمندان، فعالیت مطبوعات آزاد و جامعه مدنی فعال و یا اعتراض مسالمت آمیز موجود نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها