مقاومت از بقای فلسطین برای ساکنانش و نسل‌های آینده آن حمایت می‌کند

مقاومت از بقای فلسطین برای ساکنانش و نسل‌های آینده آن حمایت می‌کند
يکشنبه 22 تير 1399 - 17:51

امروز در خبرها آمده که دبیرخانه کنفرانس عمومی احزاب عربی تأکید کرده است که پیروزی جنگ ژوئیه 2006 در لبنان اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر را سرنگون کرد. تاثیر این پیروزیِ حاصل از مقاومت در لبنان امروز نیز قابل مشاهده است و اگر مقاومت در فلسطین به آن استناد کند تجربه موفقیت‌آمیزی را در مجبور کردن رژیم صهیونیستی به قبول شروط و مطالبات آن تکرار می‌کند.

العالم- درگوشی

دبیرخانه کنفرانس عمومی احزاب عربی این اظهارات را امروز در نشست مجازی با عنوان "علیه معامله قرن و طرح الحاق متحد هستیم" مطرح کرد؛ نشستی که به درخواست 6 هیئت‌ عربی(المؤتمر القومي العربي، المؤتمر القومي - الاسلامي، المؤتمر العام للأحزاب العربية، اللقاء اليساري العربي، الجبهة العربية التقدمية، مؤسسة القدس الدولية) برگزار شد.

فلسطین و مقاومت... قدرت در اتحاد است

سخن گفتن درباره لبنان، مقاومت، حزب‌الله و تمامی نیروهای مقاومت در منطقه ناگزیر ما را به سخن گفتن درباره فلسطین اشغالی و نزدیک شدن به پایان رژیم اشغالگر صهیونیستی سوق خواهد داد و همچنین واخواهد داشت تا درباره پیامدهای دستورات و دیکته‌های رژیم اشغالگر برای رژیم‌های مرتجع سخن بگوییم و این‌که زوال این رژیم ممکن نیست مگر از طریق وحدت کلمه و اراده و تصمیم‌گیری مستقل مردان مقاومت در سرتاسر این سرزمینِ متضرر از این غده سرطانی.

بیانیه‌ای که توسط "قاسم صالح" دبیرکل احزاب عربی قرائت شد به این منحیِ نزدیک به گرایش‌های مقاومت در لبنان و پیروزی بزرگ بر ارتش رژیم صهیونیستی که گمان می‌کند شکست‌ناپذیر است، نزدیک می‌شود. صالح گفت: "ما هر سال عملیات "وعده صادقانه" را یادآوری می‌کنیم؛ وعده‌ای که اعتقاد ما را تقویت می‌کند که آزادسازی فلسطین مطمئنا به زودی فرا می‌رسد و پیروزی اراده و ایمان است. چهارده سال از زمان آزادسازی و پیروزی درخشان می‌گذرد پیروزی جنگ ژوئیه 2006 که افسانه ارتش شکست‌ناپذیر را فرو ریخت."

تجربه مقاومت در عراق، که با ظهور الحشد الشعبی در لبیک به ندای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر تجلی یافت، تجربه‌ای بی‌نظیر در نوع خود بوده است که تمامی نیروهای آزاده و شریف از تمامی طیف‌های دینی، قومی و مذهبی به آن پیوسته‌اند و الحشد العشائری، الحشد السنی، الحشد المسیحی و الحشد الایزدی زیر پرچم الحشد الشعبی گرد آمده‌اند.

دبیرکل احزاب عربی در ادامه خاطرنشان کرد، پیروزی حزب‌الله لبنان در سال 2006 و این مقاومت در فلسطین محقق نمی‌شد اگر این مردان مقاومت فداکاری و ازخودگذشتگی نمی‌کردند؛ این مردان ادعاها و تبلیغات رسانه‌ای صهیونیستی را که در تلاش بودند وانمود کنند ارتش این رژیم شکست‌ناپذیر است، ساقط کردند و رژیم‌های عربی را که ضمن دست کشیدن از قضیه فلسطین، علیه مقاومت و اراده ملت‌های عربی توطئه‌چینی می‌کردند، رسوا کردند.

صالح همچنین از مواضع جمهوری اسلامی که مبتنی بر حمایت از مقاومت و یاری حق و حقیقت در مواجهه با ظلم، استعمار و اشغالگری است، تمجید کرد.

وی همچنین از وحدت فلسطین میان حماس و فتح و نیزبا دیگر گروه‌های فلسطینی تمجید و خاطرنشان کرد: زمانی‌که هدف آزادسازی فلسطین و تنها راه مقاومت در برابر اشغالگری باشد اسرائیل نمی‌تواند خواسته‌های خود را به کرسی بنشاند هر چند تمامی جهانیان در کنار آن قرار بگیرند.

در همین راستا، "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: "این مقاومت است که با تمامی اشکال خود از بقای فلسطین برای ساکنانش و نیز نسل‌های آینده آن حمایت می‌کند و اتحاد درباره آن عملیات آزادسازی را سرعت بخشیده و مشروعیت‌بخشی به اشغالگری را باطل می‌کند پس آنها قدرتمند نیستند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها