جزییات مجروح شدن تظاهرکنندگان در بغداد از زبان خبرنگار العالم

يکشنبه 22 تير 1399 - 19:27

خبرنگار العالم در بغداد از ادامه حضور تظاهرکنندگان در ورودی های جنوبی بغداد خبر داد و گفت: نیروهای امنیتی از ورود تظاهرکنندگان به پایتخت جلوگیری کردند؛ آنها از اعمال قدرت برای مقابله با تظاهرکنندگان استفاده کردند که این امر به زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان انجامید.

العالم ـ عراق

نوید بهروز تاکید کرد که این اقدام نیروهای عراقی علیه تظاهرکنندگان نقطه تحولی در نحوه تعامل نیروهای امنیتی با آنهاست. برخی از نیروهای سیاسی از جمله ائتلاف فتح و نوری مالکی رییس ائتلاف دولت قانون این اقدام خشونت بار را محکوم کردند و از دولت خواستند تا در این خصوص تحقیقاتی انجام گیرد. فراکسیون حزب الدعوه و کمیساریای عالی حقوق بشر عراق نیز این اقدام خشونت بار علیه تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

خبرنگار العالم افزود: طرف های رسمی عراق بیانیه رسمی در خصوص جزییات سرکوب تظاهرکنندگان صادر نکردند؛ این تظاهرکنندگان از استان های جنوبی کشور درصدد ورود به بغداد و بویژه منطقه الخضرا برای ارسال پیام خود به دولت عراق و مصطفی الکاظمی در خصوص کاهش مستمری خانواده های شهدا و زندانیان و قربانیان رژیم بعث بودند، برخی احساس می کنند که اقدام دولت عراق نوعی توطئه علیه قربانیان رژیم بعث بود؛ زیرا استانهای جنوبی و مرکزی قربانی اقدامات ظالمانه رژیم بعث بودند.

نوید بهروز اظهار داشت برخی اقدامات از سوی میانجی گران بویژه در پارلمان عراق وجود دارد که ممکن است به فراخواندن برخی شخصیتها در دولت منجر گردد.

پربیننده ترین خبرها