خشم کاربران از عکس برداری مستهجن در مدینه منوره

خشم کاربران از عکس برداری مستهجن در مدینه منوره
يکشنبه 22 تير 1399 - 21:46

اقدام ولیعهد سعودی در اجازه دادن به مجله آمریکایی "وُگ" برای عکس گرفتن از مدل های زن با لباسهای مستهجن در منطقه العلا در مدینه منوره خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

العالم ـ عربستان سعودی

کاربران شبکه های اجتماعی این اقدام را در تضاد با قداست مدینه منوره دانستند و فهم نادرست از پیشرفت و توسعه را محکوم کردند.

در همین راستا "انیا" فعال رسانه ای الجزائری در واکنش به این خبر در توییتر نوشت: عکسبرداری مجله آمریکایی مد و فشن "وُگ" در استان العلا در مدینه منوره صورت گرفت؛ این شهر نخستین پایتخت جهان اسلام است؛ رسول اکرم به این شهر مهاجرت کرد و در آنجا زندگی کرد و در آن به خاک سپرده شد....

(Mohammed Olra) گفت: عربستان پیشرفت و توسعه را اشتباه متوجه شده است. آنها فکر می کنند جلسات مختلط دختر و پسر و مد و فشن و مشروب و سفر بدون یک محرم یعنی توسعه و پیشرفت است. کاش یک نفر به آنها بفهماند که پذیرش آرا و دیدگاه های دیگران بسیار مهم تر است.

کاربردیگری تاکید کرد: این یک رسوایی اخلاقی است. حضور مدل های زن در شهر رسول اکرم، یک رسوایی است.

(Mohammed Al-Fakhroo) نیز در واکنش به مدافعان اینگونه سیاست ها در توییتر نوشت: از کسانی که از این اقدامات دفاع کرده اند، تعجب می کنم. آنها می گویند که این اقدام ممکن است در هر کشور دیگری نیز رخ دهد، اما من به آنها می گویم که مدینه منوره مانند هرجای دیگر نیست....

"صلاح ابن الناظر" اما رسانه های سعودی را به سخره گرفت و گفت: رسانه های سعودی تبدیل ایاصوفیه در ترکیه به مسجد را محکوم کردند؛ اما اینگونه اقدامات را تایید می کنند. به نظر شما دین آل سعود چیست؟ در مورد این سوال فکر کنید و پاسخ دهید و یک لامبورگینی با پول مردم عربستان دریافت کنید.

(MOFATI) در این باره نوشت: هرکس که از بن سلمان که اماکن مقدسه اسلام را از قصد آلوده کرده است، دفاع کند، گناهکار است و در روز قیامت بازخواست خواهد شد.... وای بر شما از خشم خدا!

(AmatuSamad) گفت: خداوند برای ما حد و مرزهایی تعیین کرده است و ما نباید این حد و مرزها را زیر پا بگذاریم. عکس برداری در بلاد حرمین نوعی تعدی به حرم و حجاب و ماه های حرام است....

(malv.1727) نیز نوشت: این یک ابتذال است که لایق جهان عرب و اسلام و جزیره العرب نیست؛ بن سلمان توسعه و پیشرفت و اتخاذ سیاست درهای باز را اشتباه متوجه شده است.

کاربر دیگری به نام "المهندس اللیبی" گفت: "آقای اره" هر روز ما را شگفت زده می کند.

این اقدام توهین آمیز در راستای اصلاحات ادعایی عربستان صورت می گیرد؛ پیش از این نیز یک نظرسنجی رسمی درباره اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان انجام شد که خشم گسترده مردم عربستان را بارانگیخت و این علاوه بر راه اندازی مراکز آموزش رقص باله است؛ در صورتی که جامعه عربستان به شدت با این پدیده های غربی مخالف است.

ولیعهد عربستان تلاش می کند با این "اصلاحات" که نوعی تنزل اخلاقی به شمار می آید، نگاه شهروندان سعودی را از مسائل مهم تر و اصلی مانند نابسامانی اوضاع اقتصادی و معیشتی منحرف کند.

پربیننده ترین خبرها