نظامیان آمریکایی دو پایگاه خود در شرق افغانستان را ترک کردند

نظامیان آمریکایی دو پایگاه خود در شرق افغانستان را ترک کردند
پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 12:28

سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام کرد که نظامیان آمریکایی دو پایگاه خود در شهرستان های «هسکه مینه» و «اچین» در این استان را به نظامیان افغان سپردند و از آنها خارج شدند.

العالم- آسیا


«عطاالله خوگیانی» روز پنجشنبه به رسانه‌های محلی افغانستان گفت که این پایگاه‌ها از امروز بدست نیروهای ارتش قرار می گیرد و امنیت منطقه را آنها تامین می کنند.

به گفته وی نظامیان آمریکایی سه سال پیش در شهرستان های اچین و هسکه مینه پایگاه نظامی ایجاد کرده بودند که اکنون، پس از امضای توافقنامه صلح با طالبان این پایگاه‌ها را ترک می کنند.

پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در ۱۳۵ روز بعد از توافقنامه ۱۰ اسفند پارسال ( ۲۹ فوریه ) با طالبان پنج پایگاه خود را درافغانستان ترک و آنها را به نظامیان افغان سپرده اند.

براساس گزارش پنتاگون اکنون تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۸ هزارو ۶۰۰ نفر رسیده و نظامیان کشورهای عضو ناتو نیز کاهش یافته است.

براساس توافقنامه آمریکا و گروه طالبان قرار است ۱۴ ماه پس امضای توافقنامه تمام نیروهای آمریکایی و سازمان ناتو افغانستان را ترک کنند و دولت افغانستان با گروه طالبان تا این مدت برسر چگونگی اداره آینده این کشور توافقنامه صلح امضا کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها