درخواست ۳۹ نماینده پارلمان فرانسه از بحرین برای لغو اعدام دو جوان

درخواست ۳۹ نماینده پارلمان فرانسه از بحرین برای لغو اعدام دو جوان
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 11:23

۳۹ نماینده پارلمان فرانسه در نامه‌ای به مقامات بحرین، لغو اجرای حکم اعدام دو جوان بحرینی را خواستار شدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» اعلام کرد که ۳۹ نماینده پارلمان فرانسه در نامه‌ای به مقامات بحرین خواستار لغو اعدام دو جوان شدند.

نمایندگان پارلمان فرانسه ۲۳ جولای(۲ مرداد) در نامه‌ای به دولت بحرین توقف اجرای حکم اعدام صادره علیه «محمدرمضان» و «حسین موسی» را درخواست کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، پیشتر نیز نمایندگان پارلمان‌های آمریکا، انگلیس و ایتالیا، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین نامه مشابهی به دولتمردان بحرین ارسال کرده و توقف اجرای حکم اعدام این دو جوان را درخواست کرده بودند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان فرانسه در نامه خود به رأی دادگاه تجدیدنظر صادره در تاریخ ۱۳ جولای که حکم اعدام این دو جوان را تأیید کرده، اشاره کرده‌اند.

نیروهای امنیتی موسی ۳۳ ساله را در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۴ و رمضان ۳۷ ساله را در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ به اتهام حمله به پلیس و دست داشتن در انفجاری در روستای الدیر که به کشته شدن یک پلیس منجر شد، بازداشت کردند.

دادگاه جنایی بحرین ۲۰ دسامبر ۲۰۱۴ این دو جوان را به اعدام محکوم کرد و دادگاه تجدیدنظر نیز در نوامبر ۲۰۱۵ حکم آن‌ها را تأیید کرد اما پس از آنکه گزارشات پزشکی شکنجه این دو جوان را تأیید کرد این حکم لغو و مجددا دادگاه عالی تجدیدنظر جنایی در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ و پس از آن دیوان عالی بحرین حکم اعدام این دو جوان را تأیید کردند و اکنون اجرای این حکم در انتظار موافقت شاه بحرین است.

فارس

پربیننده ترین خبرها