کانادا برای تحویل مقام هوآوی به آمریکا آماده می شود

کانادا برای تحویل مقام هوآوی به آمریکا آماده می شود
شنبه 11 مرداد 1399 - 18:00

دادستان کل کانادا گفته که شرایط برای تحویل "منگ وانژو" معاون مالی شرکت مخابراتی هوآوی چین به آمریکا فراهم شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز؛ منگ ۴۸ ساله در دسامبر ۲۰۱۸ بر اساس حکم صادر شده در ایالات متحده، به اتهام گمراه کردن و دادن اطلاعات نادرست به بانک اچ اس بی سی در باره روابط بازرگانی هوآوی با ایران، در ونکوور در بازداشت خانگی قرار گرفت.

منگ ضمن رد اتهامات ادعا شده، برای جلوگیری از اجرای درخواست ایالات متحده برای تحویل دادن خود، مبارزه می کند.

پرونده منگ موجب اختلافات و جنجال سیاسی میان اوتاوا و پکن شده که خواستار آزادی منگ شده و چین ۲ شهروند کانادا را پس از بازداشت شدن منگ، دستگیر کرده است.

اسنادی که به دستگاه قضایی استان بریتیش کلمبیای کانادا تحویل داده شده، مقدمه برگزاری نشست رسمی دادگاه در آوریل ۲۰۲۱ برای بررسی پذیرش درخواست ایالات متحده در باره تحویل دادن منگ به این کشور است.

بر اساس این اسناد؛ نشست دادگاه برای بررسی تحویل منگ، به منزله محاکمه کامل وی در باره اتهامات وارد شده توسط ایالات متحده نبوده و تنها برای بررسی امکان بالقوه وارد شدن این اتهامات به منگ است.

به گفته وکیلان دیوید لامتی وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا، بر اساس این اسناد منگ به منظور تلاش برای حفظ روابط شرکت هوآوی با اچ اس بی سی، عمدا به این بانک سخنان نادرست گفته است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده، یک قاضی دیوان عالی استان بریتیش کلمبیا در ماه اردیبهشت اعلان کرد که شرایط حقوقی و قانونی مربوط به جرم دانسته شدن اقدامات منگ در کانادا و ایالات متحده برآورده شده است که ضربه سنگینی به امیدواری ها برای پایان سریع محاکمه وی بود.

هر چند نشست دادگاه در باره محاکمه منگ در آوریل ۲۰۲۱ برگزار می شود، اما امکان بالقوه درخواست تجدیدنظر در باره حکم دادگاه از هر ۲ سوی دعوا به معنای امکان به درازا کشیده شدن این پرونده به مدت چندین سال است.

پربیننده ترین خبرها