چین: رویکرد سیاسی در مقابله با تروریسم کنار گذاشته شود

چین: رویکرد سیاسی در مقابله با تروریسم کنار گذاشته شود
جمعه 17 مرداد 1399 - 09:56

نماینده دائمی چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه در رویارویی با تهدیدات ناشی از مسایل تروریستی، جامعه بین المللی باید همبستگی خود را حفظ کند افزود: در راه مقابله با تروریسم باید از استاندارد دوگانه و رویکردهای سیاسی پرهیز شود.

العالم- آسیا

به نقل از خبرگزاری شینهوا، «جانگ جون» روز گذشته /پنجشنبه/ به وقت محلی در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره مسایل مربوط به تروریسم و جنایات سازمان یافته با یاداوری اینکه تروریسم خوب و بد نمی‌شناسد اظهار داشت: باید با پایبندی بر چندجانبه‌گرایی و تقویت همکاری بین المللی، به طور مشترک با تهدیدات تروریسم و جنایات سازمان یافته مقابله کنیم اکنون تروریسم و ‌جنایات سازمان یافته روز به روز بیشتر با هم یکی می شوند و تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می آیند.

او گفت: جامعه بین المللی باید همکاری‌ها در سطوح مختلف را گسترش دهد و با تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق خود، برای مقابله موثر با تروریسم و جرائم سازمان یافته اقدام واقعی انجام دهد و به صورت مشترک از صلح و امنیت جهان حفاظت کند.

این مقام چینی اضافه کرد: کشورهای جهان باید در این راه بر اساس اصول منشور سازمان ملل و با احترام به نقش سازمان ملل به عنوان محور هماهنگی، بر یک استاندارد یکنواخت پایبند باشند.

سفیر چین در سازمان ملل تصریح کرد: باید با تقویت همکاری و هماهنگی بین المللی و منطقه‌ای، به طور موثر با تروریسم و جرائم سازمان یافته مبارزه کرد.

او گفت: چین همواره طرفدار چندجانبه‌گرایی و عدالت بین المللی بوده است و قاطعانه تمام توافق نامه‌های سازمان ملل درباره مقابله با تروریسم را اجرا کرده و فعالانه در همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای در راستای مقابله با تروریسم شرکت کرده است.

جانگ اظهار کرد: چین تبادلات دوجانبه و چندجانبه و همچنین همکاری برای افزایش توانمندی در مقابله با تروریسم و جرائم سازمان یافته را با جامعه بین المللی به ویژه کشورهای در حال توسعه شامل کشورهای آفریقایی ادامه خواهد داد و ضمن ارائه پشتیبانی سیاسی و مالی از امور مقابله با تروریسم سازمان ملل، به طور مشترک از صلح و ثبات بین المللی حفاظت خواهد کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها