گوایدو درصدد برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی

گوایدو درصدد برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی
شنبه 18 مرداد 1399 - 19:50

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا درصدد است روابط با رژیم صهیونیستی را که دولت مشروع و قانونی ونزوئلا از 11 سال پیش آن را قطع کرده، برقرار کند.

العالم- آمریکا

روزنامه صهیونیستی«اسرائیل هیوم» روز شنبه خبر داد که «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا قصد دارد روابط با رژیم صهیونیستی که کاراکاس از 11 سال پیش آن را قطع کرده از سر بگیرد.

یکی از نفرات مرتبط با گوایدو در سرزمین‌های اشغالی به روزنامه سرائیل هیوم گفته که گوایدو طی روزهای آتی این موضوع را اعلام خواهد کرد و در همین زمینه نیز تیم رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا اقدام به بازگشایی سفارتخانه مجازی در سرزمین‌های اشغالی کرده است.

شبکه 11 رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که هیچگونه ارتباط مستقیمی میان کابینه رژیم صهیونیستی و مخالفان ونزوئلا وجود ندارد و این ارتباطات از طریق آمریکا انجام می‌شود.

گوایدو چندی پیش از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدلیل برسمیت شناختن خود تشکر و قدردانی کرده بود.

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا ابراز امیدواری کرده که هر چه سریعتر روابط با رژیم صهیونیستی را برقرار کند.

«هوگو چاوز» رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا در جریان جنگ غزه طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به نشانه همبستگی با فلسطینیان، روابط دیپلماتیک را با رژیم صهیونیستی قطع کرد اما با اینحال، رژیم صهیونیستی پیرو ایالات متحده آمریکا، گوایدو را بعنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت و در همین راستا در آگوست ۲۰۱۹، خوان گوایدو، خاخام «پانچز برنر» را بعنوان سفیر ونزوئلا در فلسطین اشغالی منصوب کرد.

گوایدو در حالی به دنبال تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی است که ترامپ چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت که اعتماد زیادی به گوایدو ندارد چون وی در به دست گرفتن حکومت ونزوئلا در بهترین شرایط حمایتی آمریکا و دهها کشور دیگر شکست خورد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها