سازمان ملل:

برنامه جهانی غذا 50 هزار تن آرد گندم به لبنان ارسال می‌کند

برنامه جهانی غذا 50 هزار تن آرد گندم به لبنان ارسال می‌کند
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 14:19

در پی انفجار بیروت و هشدار درباره اتمام نان در لبنان ظرف هفته‌های آتی، سازمان ملل اعلام کرد برنامه جهانی غذا 50 هزار تن آرد گندم به لبنان ارسال می‌کند.

العالم - لبنان

امروز سه‌شنبه در گزارش دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشر دوستانه اعلام شد که برنامه جهانی غذا ۵۰ هزار تن آرد گندم به لبنان می‌فرستد. بنابر این گزارش، این اقدام با هدف تثبیت ذخایر گندم لبنان انجام می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی مدعی شده بود دولت لبنان هیچ انبار استراتژیکی از غلات ندارد و انفجار هفته گذشته در بندر بیروت همه ذخایر خصوصی در تنها انبار غلات این کشور را نابود کرده است.

سازمان متولی امور مربوط به غذا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه درباره اتمام نان در لبنان ظرف دو نیم هفته آینده ابراز نگرانی کرده بود.

«دیوید بیسلی»، رئیس برنامه جهانی غذا که برای ارزیابی تبعات انفجار بیروت به این شهر سفر کرده، این هشدار را به این دلیل مطرح کرد که ۸۵ درصد از گندم مورد نیاز لبنان از طریق بندر بیروت وارد این کشور می‌شود.

بیسلی در یک کنفرانس مجازی روز دوشنبه درباره محل انفجار بیروت گفت: «ما فکر می‌کنیم با همکاری ارتش لبنان می‌توانیم این منطقه را پاکسازی کنیم. تجهیزات زیادی را با هواپیما به آنجا منتقل کرده و هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «برای اینکه نان سر سفره همه مردم لبنان باشد باید ظرف دو هفته آینده یک کشتی حامل ۱۷۵۰۰ تُن آرد سفید وارد بیروت شود. [در صورت ورود چنین محموله‌ای] برای ۲۰ روز نان تأمین خواهد شد.»

رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند روز دوشنبه برای اولین بار از زمان وقوع انفجار مهیب هفته گذشته دو کشتی در بندر بیروت پهلو گرفتند. یکی از این کشتی‌ها حامل گندم بود.

پربیننده ترین خبرها