تاکید کاربران کویتی بر مخالفت با عادی سازی روابط با صهیونیست ها

تاکید کاربران کویتی بر مخالفت با عادی سازی روابط با صهیونیست ها
جمعه 24 مرداد 1399 - 19:24

پس از توافق ننگین و خیانت امارات مبنی بر اعلام عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، مواضع عربی و اسلامی در قبال این مساله متفاوت بود برخی مانند مصر و بحرین از آن استقبال کردند و برخی با محکومیت این اقدام، بر موضع ثابت و استوار خود در قبال مساله محوری جهان عرب و اسلام تاکید کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در این راستا مردم کویت اما موضع راسخ خود در قبال اقدام امارات و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را اعلام کردند. آنها بر بر موضع ثابت خود در حمایت از مساله فلسطین تاکید کردند و آن را مساله نخست جهان عرب و اسلام دانستند و هر گونه اقدام برای عادی سازی روابط و برپایی روابطی طبیعی با رژیم اشغالگر را محکوم کردند.

کاربران و فعالان کویتی در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "کویتی ها با عادی سازی مخالفند"، تاکید کردند که فلسطین مساله ای فرعی نیست بلکه مساله اصلی و محوری در سیاست کویت به شمار می آید. برخی دیگر اظهار داشتند که عادی سازی روابط هیچگاه مثمر ثمر نخواهد بود زیرا ملتهای عرب و مسلمان ایمان دارند که فسطین به زور از آنها گرفته شده است و باید به صاحبانش بازگردانده شود.

"فیصل عبدالله اللافی" توییت کرد که توافق های عادی سازی روابط با "اسراییل" نتیجه ای نخواهد داشت. زیرا ملتهای عرب ایمان دارند که فلسطین به زور از آنها جدا شده است و ایمان دارند که بالاخره یک روز فلسطین را بازپس خواهند گرفت.

"صالح محمد الملا" نیز خاطرنشان کرد که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر همواره علیه منافع دولت هایی است که به عادی سازی روی آوردند. او نوشت: صهیونیست ها پس از عادی سازی، مصر را ویران کردند و همچنان این کشور از لحاظ اقتصادی رنج می کشد. اردن به عادی سازی روی آورد و هیچ سودی نبرد و از حمایت ها و کمک های برادران عرب و کویتی ها بی نیاز نیست. برای ما بسیار زشت و ناپسند است که این رژیم ما را اینگونه به بازی بگیرد.

کاربری با عنوان "الهرم" تاکید کرد که موضع کویت در قبال مساله فلسطین در سایه حکومت آل صباح، همواره موضعی ثابت خواهد بود. این کشور همواره در کنار مساله فلسطین و مسائل برحق جهان عرب خواهد بود و نباید اشتباهات برخی فلسطینی ها را با مساله فلسطین یکی دانست.

"ترکی الشلهوب" با بازنشر توییت عبدالله بن زاید در سال 2014 مبنی بر اینکه "اسراییل کودکان را می کشد"، نوشت: با توجه به اعتراف بن زاید، امارات در واقع با قاتل کودکان به عادی سازی روابط روی آورده است.

"ضاری ثامر الشمری" نیز توییت کرد که کشورش همچنان رژیم صهیونیستی را یک دشمن می داند. ما خیانت نخواهیم کرد و فلسطین را نخواهیم فروخت و سازش نخواهیم کرد.

بسیاری از کاربران کویتی نیز اظهار داشتند که کویت از فلسطین و مقاومت فلسطین و مساله آن حمایت می کند. کویت همچنان با عادی سازی مخالف خواهد بود. کاربری با عنوان "تطبیقی" نوشت: عادی سازی یک خیانت و ذلت است. عادی سازی با دشمن صهیونیستی خیانت است و خواری.

"حمد" نیز با انتشار تصویری از یک نظامی که پرچم رژیم اشغالگر را لگدمال می کند، نوشت: ما در کویت اینگونه با اسراییل به عادی سازی روابط خواهیم پرداخت. ما از کفش های خود پوزش می طلبیم که اینگونه آنها را آلوده می کنیم.

"نوره" نیز در صفحه خود در توییتر به یکی از بهانه های امارات و کشورهایی که در محاصره و قطع روابط با قطر شریک بودند، اشاره کرد؛ زمانی که این کشورها گفتند که قطر روابطی محرمانه با رژیم اشغالگر دارد، نوره نوشت: عجیب است که آنها به همین دلیل با قطر قطع رابطه کردند و ادعای وفاداری و وحدت عربی می کنند. کشور من تنها کشوری است که با عادی سازی روابط مخالف است و بقیه همگی به صورت مخفیانه با "اسراییل" روابط دارند.

در واقع کویتی ها مانند دیگر ملتهای عرب و اسلام با راه اندازی هشتگ تاکید کردند که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و به رسمیت شناختن آن بیانگر خواست و اراده ملت ها نیست. بلکه موضع انفرادی دولتهاست. این رژیم از نظر ملتهای عرب و اسلام همچنان رژیمی غاصب است که اراضی عربی و اسلامی را اشغال کرده است و مساله آزادی فلسطین و حمایت از مقاومت علیه اشغالگری، موضع ثابت تمام ملتهای آزاد در جهان است.

روز گذشته بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها