غزه زیر بمباران و حاکمان عرب در خواب ذلت

غزه زیر بمباران و حاکمان عرب در خواب ذلت
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 20:01

دو هشتگ فلسطینی به نام "غزه زیر بمباران" و دیگری "غزه" امروز در فلسطین ترند شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

هر دو هشتگ مشکلات ملتی که زیر بمباران رژیم اشغالگر اسراییلی هستند، بازگو می کنند. ملتی که نزدکترین کسان نیز آنها را تنها گذاشتند.

حاکمان عرب با اشاره دونالد ترامپ یکی پس از دیگری چهره واقعی خود را برملا کردند.مردم غزه تظاهرات گسترده ای در محکومیت اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر برگزار کردند؛ گروه های مبارز فلسطینی نیز این اقدام امارات را محکوم کردند. در پی آن نظامیان اسراییلی مردم غزه را بمباران کردند.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که عادی سازی روابط میان امارات ورژیم اشغالگر راه نجات نتانیاهو و ترامپ برای خروج از بحرانهایشان را فراهم کرد؛ اما مرگی دوباره برای شهدای عرب و فلسطینی به شمار می آید. کسانی که توانستند با کمترین امکانات با رژیم اشغالگر روبرو شوند و برای سالهای مدیدی مقاومت و ایستادگی کنند می توانند امروز نیز با آنهایی که به عادی سازی روابط روی آوردند، نیز مقابله کنند.

کاربر فلسطینی با عنوان(aboOod) توییت کرد: روز گذشته گفته شد که این امر عادی سازی روابط برای صلح است اما امروز غزه و مردم غزه زیر بمباران هستند. ای ملت مسلمان کجا هستید؟ چرا در مقابل این سازش دروغین با صهیونیستهای پلید سکوت کردید؟

جنبش جهاد اسلامی با سردادن شعار "نه به خیانت به فلسطین" تظاهرات گسترده ای برگزار کرد. جنگنده های رژیم اشغالگر اما با حملات هوایی مواضع مقاومت فلسطینی را برای هفت روز پیاپی بمباران کردند. در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای ادعا کرد که این حملات درواکنش به شلیک بالن های اتش زا به سمت "اسراییل" است.

یکی از کاربران در این رابطه نوشت: غزه اینک زیر بمباران شدید است؛ خدایا غزه و مردم آن را به تو واگذار کردیم.

برخی از رهبران گروههای فلسطینی در تظاهرات مردم غزه مشارکت کردند و بر لزوم مقابله با نیروهای استکبارگر و مساله عادی سازی روابط با فلسطین تاکید کردند. خالد البطش در گفتگو با العالم از امارات خواست تا از اقدام خود صرف نظرکند و تاکید کرد که این توافق و دیگر توافق های سازش در واقع از پشت خنجر زدن به مساله فلسطین است.

جابر الحرمی یکی از کاربران تاکید کرد که به بن زاید بگویید که هنوز جوهر توافق با اسراییل خشک نشده است که غزه زیر بمباران قرار گرفت.

مشیر المصری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفتگو با العالم اظهار داشت که توافق اماراتی ها وصهیونیست ها یک توافق مشکوک است و خیانتی بزرگ به فلسطین و قدس محسوب می شود. امارات در واقع به ضرر اصول ملی و حقوق تاریخی عمل کرد هرچقدر که بخواهد این توافق سازش را توافقی خوب جلوه دهد.

امانی ماهر یک کاربر فلسطینی در توییتر برای مردم غزه دعا کرد و از خداوند خواست تا به آنها صبر دهد وآنها را یاری رساند.

ماهر مزهر از رهبران جبهه مردمی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: آنچه که رخ داد درواقع غارت منابع جهان عرب و اسلام است و هدفش منحرف کردن نگاه ها از دشمن واقعی به دشمن خیالی است. اما ما به آنها می گوییم که دشمن واقعی ما دشمن صهیونیستی و اعراب مرتجع و نیروهای امپریالیستی و قاتلان و در راس آنها ترامپ است؛ از این رو به مبارزه ادامه خواهیم داد.

حسن اصلیح تصاویری از کودکان غزه که بر اثر حملات وحشیانه اسراییل مجروح شدند، منتشر کرد و نوشت: کودکان غزه زیر بمباران هستند..

از سال 2015 تاکنون روابط امارات و اسراییل آغاز شد تا اینکه امروز به توافق سازش منجر شد و درواقع سازشی است که با صلح ضدیت دارد و نوعی فروش رؤیاها و تاریخ ملت فلسطین است. یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات غزه گفت: امروزمردم در اراضی اشغالی 48 خشمگین هستند و در کرانه باختری نیز اقدام امارات را محکوم می کنند. این عادی سازی روابط درواقع خنجر زدن به فلسطینی هاست .

یک کاربر ایرانی به نام لیدا مدرس نیز در توییتر خطاب به نتانیاهو نوشت: روزی فراخواهد رسید که مادرت غمگین خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها