افسار بن‌زاید در دست نتانیاهو!

افسار بن‌زاید در دست نتانیاهو!
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 19:22

با وجود عادی‌سازی کامل روابط ابوظبی و تل‌آویو، رژیم صهیونیستی سیلی‌های متعددی بر صورت ولیعهد ابوظبی زده است بدون این‌که طرف اماراتی از خودش دفاع کند؛ که این مساله التماس تحقیرآمیز امارات برای عادی‌سازی با رژیم اشغالگر را فاش می‌سازد.

العالم- کشکول

نخستین سیلی "بنیامین نتانیاهو" به "محمد بن‌زاید" زمانی بود که نتانیاهو روایت بن‌زاید درباره دلایل اقدام امارات به عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را ردّ کرد . در حالی‌که ولیعهد ابوظبی ادعا می‌کرد که در مقابل این توافق، تل‌آویو طرح الحاق بخش‌های اعظمی از کرانه باختری و دره‌ها "تحت حاکمیت اسرائیل" را متوقف می‌کند، ولی نتانیاهو تأکید کرد هر آنچه که در این‌باره گفته شده نادرست است و او به درخواست "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا با توقف موقت اجرای طرح الحاق موافقت کرده.

دومین سیلی نتانیاهو به بن‌زاید زمانی بود که او فایل ویدیویی مصاحبه خود با شبکه ماهواره‌ای اسکای نیوز عربی وابسته به کشور امارات را که به زبان عبری ترجمه شده بود، اندکی پس از انتشار در صفحه توییتری خود پاک کرد و کمی بعد همان مصاحبه را بدون زیرنویس عبری‌اش دوباره منتشر کرد. روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" علت حذف این توییت را این دانست که نتانیاهو امارات را در این مصاحبه کشور دموکرات خوانده بود. به نوشته هاآرتص، نتانیاهو روز دوشنبه گفت، "کشور امارات متحده عربی که یک کشور سلطنتی موروثی است و ایجاد احزاب سیاسی در آن ممنوع است، در واقع یک کشور دموکرات پیشرفته است."

نتانیاهو سومین سیلی را به ولیعهد ابوظبی زمانی زد که ادعاهای اماراتی‌ها را مبنی بر این‌که نخست‎‌وزیر اسرائیل با تصمیم واشنگتن برای فروش جنگنده‌های "اف 35" و دیگر تسلیحات پیشرفته به امارات در مقابل امضای "توافق صلح" با این رژیم، موافقت کرده، تکذیب کرد و در توییتی نوشت: " در توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده که با میانجیگری آمریکا حاصل شده، شامل هیچ توافقی درباره فروش اف-35 (به امارات) نمی‌شود." نتانیاهو افزود: " ایالات متحده برای اسرائیل به صورت شفاف اعلام کرده که همیشه مزیت و برتری نظامی کیفی اسرائیل (در منطقه غرب آسیا) را حفظ خواهد کرد."

در مقابل این رفتار قلدرمآبانه و تهاجمی اسرائیل در مقابل امارات، اما، طرف اماراتی رفتاری ذلیلانه و تسلیم‌پذیر نشان می‌دهد. طوری‌که "ضاحی خلفان" معاون سابق رئیس پلیس دبی در برابر این سیلی‌های خفت‌بار، در گفت‌وگویی با تلویزیون اسرائیلی "از ملت‌های عربی می‌خواهد با اسرائیل عادی‌سازی کنند". خلفان همچنین الحاق اشغالگر به اتحادیه عرب و نیز تغییر اسم این اتحادیه به "اتحادیه کشورهای خاورمیانه" را مطرح کرده است. خلفان گفته است: "اسرائیلی‌ها غریبه نیستند آن‌ها فرزندان همین سرزمین هستند، عادی‌سازی روابط رسمی به تنهایی و بدون روابط مردمی بی‌معنی است... پایتخت اسرائیلی‌ها تنها تل‌آویو نیست بلکه پایتخت‌های عربی همگی پایتخت اسرائیلی‌هاست."

با توجه به موارد فوق ‌الذکر می‌توان به ماهیت روابطی که رژیم اشغالگر قدس و امارات را پیوند خواهد داد، پی بُرد؛ حتی اگر ما بخواهیم درباره آن خوش‌بین باشیم ولی ماهیت، روابط میان ارباب و برده خواهد بود چرا که اظهارات مسئولان اماراتی و اسرائیلی طی چند روز گذشته موید این امر است؛ یک طرف؛ قلدر، مغرور و گستاخ است و طرف دیگر نیز ذلیل، مطیع، ضعیف و گستاخ است و هیچ نقطه اشتراکی با هم ندارند الا در وقیح و گستاخ بودن.

پربیننده ترین خبرها