بیانیه مشترک جریان‌های سیاسی جنوب یمن در محکومیت عادی‌سازی امارات و صهیونیست‌ها

بیانیه مشترک جریان‌های سیاسی جنوب یمن در محکومیت عادی‌سازی امارات و صهیونیست‌ها
پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 - 17:41

شماری از جریان‌های سیاسی در جنوب یمن با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، اعلام کردند که با نگرانی زیاد پیامدهای منفی این توافق به‌ویژه بر جنوب یمن را رصد می‌کنند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، شماری از جریان‌های سیاسی در جنوب یمن، در بیانیه‌ای مشترک به توافق عادی‌سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی و پیامدهای این توافق بر منطقه و به‌ویژه یمن اشاره کردند.

در این بیانیه آمده است، به دنبال عادی‌سازی روابط امارات با رژیم اشغالگر فلسطین، تمامی آزادگان و مبارزان برای آزادی، استقلال و تعیین سرنوشت در جنوب( یمن) تحولات منطقه عربی، از جمله تحولات مربوط به موضوع عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن به‌ویژه بر جنوب را با نگرانی بسیار دنبال می‌کند.

جریان‌های "المجلس الاعلی للحراک الثوری الجنوبی"، "الحرکه الشبابیه لتحریر و استقلال الجنوب"، "منظمه أبناء شهداء ومناضلي ثورة 14 اکتوبر"، "اتحاد شباب الجنوب"، "ملتقی التصالح والتسامح الجنوبی"، "جبهه التحریر" و " التجمع الديمقراطي الجنوبي" در این بیانیه تأکید کردند، جنوب یمن به پایتختی عدن همواره دژی برای قضیه عربی و انقلابیون آزاده آن بوده و همچنین در یاری رسیدن به قضیه فلسطین، که قضیه نخست و محوری امت عربی و امت اسلامی است، می‌باشد و جنوب به رغم تمامی شرایط و اوضاع استثنایی‌اش و نیز جنگ جاری، در صفی واحد علیه عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل و عادی‌سازی قرار می‌گیرد.

در این بیانیه تأکید شده است، عادی‌سازی با رژیم اشغالگر خیانت به امت اسلام و خنجری از پشت به قضیه فلسطین محسوب می‌شود و تمامی آزادگان جنوب یمن این عادی‌سازی را کاملا رد و محکوم می‌کنند.

جریان‌های سیاسی جنوب یمن در ادامه متذکر شدند که رنج و آلام چندین ساله مردم جنوب بهای دفاع آنها از قضیه فلسطین و حقوق ملت عربی در مقابله با رژیم اشغالگر و دفاع از سرزمین‌های عربی و نیز حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای تاریخی‌اش است.

ماه گذشته یرسانه عبری‌زبان "اسرائیل الیوم" مدعی وجود تماس‌های مقامات رژیم صهیونیستی با مقام‌های ارشد بندر عدن در یمن شده و آنها را «دوستان پشت پرده جدید» نامیده است. طبق این گزارش، "عیدروس قاسم عبدالعزیز زبیدی" فرمانده شورای انتقالی جنوب یمن اخیرا در یک نشست خبری موضع مثبتی در قبال اسرائیل بیان کرده و گفته است که رابطه با اسرائیل موضوعی قابل مذاکره است.

همچنین به دنبال توافق ابوظبی و تل‌آویو برای برقراری روابط کامل، "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به مناسبت این عادی‌سازی پیام‌های تبریک در توییتر رد و بدل شد و این شیخ سلفی از آمادگی‌اش برای سفر به فلسطین اشغالی خبر داد.

پربیننده ترین خبرها