نبض نهضت حسینی؛ به یاد شهدا

نبض نهضت حسینی؛ به یاد شهدا
جمعه 31 مرداد 1399 - 13:07

در نخستین روز از ماه محرم الحرام، شبکه های اجتماعی پر از پست ها و متن های مربوط به عاشورا شده است که همگی به اتفاق خواستار برگزاری مراسم عاشورا به نحوی که از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود، هستند.

العالم - داغ های مجازی

کاربران توییتر با هشتگ هایی چون "صفحه شخصی من، منبر حسین است"، "#عاشورا"، "#هیهات منا الذله"، "#هر خانه عاشوراست" و.. خواستار برگزاری مراسم عاشورا با رعایت اصول بهداشتی و برپایی مراسم در خانه ها شدند.

یکی از کاربران نوشت: "امسال حضرت زهرا علیها السلام، مهمان خانه های ماست میزبان خوبی باشیم".

کاربر دیگری نوشت: از آنجا که حسین علیه السلام دروازه رحمت خداست و کربلا، گذشته و حال و آینده ماست باید هر خانه، خانه عاشورا باشد.

شماری از کاربران نیز درباره مکتب عاشورا و ضرورت فراگیری اصول زندگی از این مکتب، توییت هایی را منتشر کردند.

یکی از کاربران نوشت: عاشورا، عقیده ای ثابت و راسخ و تغییرناپذیر است. عاشورا مکتب انسان سازی است و مردانی را تربیت می کند که امام زمان (عج) از آنها انتظار حسینی و ثبات و پایمردی دارد. عاشورا همان وظیفه ای است که ما حتی اگر با خواسته هایمان متناسب نباشد، باید از آن اطاعت کنیم. چون رهبرش، پرچم حسین را به دست دارد.

کاربر دیگری حدیثی را از امام رضا علیه السلام روایت کرد: روز حسین (عاشورا)، قلبمان را جریحه دار و چشم هایمان را پر از اشک کرد و عزیز ما را در کربلا به خاک و خون افکند و تا قیام قیامت، درد و رنج را در دل های ما انداخت. بر عزیزی چون حسین علیه السلام، باید گریست و زیرا گریه بر حسین، گناهان بزرگ را می زداید

کاربر دیگری درباره اینکه واقعه کربلا یک حادثه دردناک صرف نیست که زمانی اتفاق افتاده و به پایان رسیده، نیست، نوشت: .. عاشورا، کتاب عشق و چشمه سار احساسات و سفری نورانی از گهواره تا گور است. نهضتی انسانی و اخلاقی و فکری و اجتماعی و روحی و فرهنگی است..

کاربران عراقی توییتر نیز به همین بهانه، ظلم و ستم رژیم صدام را به کسانی که می خواستند شعائر حسینی را احیا کنند، مرور کردند. یکی از این کاربران نوشت: به یاد همه زحمت هایی که برای بزرگداشت مراسم عاشورا در زمان رژیم صدام کشیده شد و همه خون هایی که ریخته شد و بدن هایی که شکنجه شدند تا شعائر حسینی پابر جا بمانند. #یا حسین-جان ما فدای تو.

برخی کاربران هم در توییت های خود یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را گرامی داشتند. یکی از این کاربران نوشت: زمانی که از قطره قطره خون شهدا مدد بخواهیم، زمانی که با مدد آنها قدرت بگیریم و زمانی که با چراغ خون شهدا راه بجوییم.. آن زمان می توان این امت را ساخت.

کاربران همچنین یک بار دیگر بر پایبندی خود به اصل جنگ با دشمنان تأکید کردند. یکی از آنها نوشت: هیچ فشاری چه روانی و چه نظامی نمی تواند ما را از جنگ با دشمنان بازدارد.. همان طور که امام ما فرمود: ای پسر آزادشده ها! آیا مرا از مرگ می ترسانی. مرگ خوی ماست و شهادت افتخار و شرفی است که خدا به ما ارزانی داشته است.

کاربر دیگری نوشت: آمریکا و رزیم صهیونیستی بارزترین نمونه یزید و سپاهش، و علمای مبارز ما بارزترین مثال یاران حسین هستند.

همزمان با انتشار این توییت ها، مخالفت با مداخله آمریکا در امور داخلی عراق بالا گرفته و عراقی ها خواستار اخراج اشغالگران آمریکایی از کشورشان شدند. ملت عراق پس از تصویب ضرورت خروج آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، ادامه حضور نظامیان اشغالگر را در کشورشان غیر قانونی می دانند.

پس از جنایت فجیع آمریکا در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، پارلمان عراق رأی به اخراج نظامیان اشغالگر از این کشور داد.

عراقی ها همچنین معتقدند که در حال حاضر نیروی حشد الشعبی عراق، که این کشور را از اشغال گروه تروریستی داعش نجات داد، هدف توطئه های آمریکا واقع شده است لذا با قدرت و عزم جزم در کنار این نیرو که بازوی توانمند دفاع از کشور در مقابل گروه تروریستی داعش است می ایستند و از آن حمایت می کنند. مردم هنوز هم معتقدند که آمریکا از این گروه تروریستی برای تحقق اهداف سیاسی خاص درعراق و سوریه، حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها