دستور آتش‌بس از سوی دولت وفاق ملی لیبی /رئیس پارلمان شرق هم خواستار آتش‌بس شد

دستور آتش‌بس از سوی دولت وفاق ملی لیبی /رئیس پارلمان شرق هم خواستار آتش‌بس شد
جمعه 31 مرداد 1399 - 16:35

دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ روز جمعه خود اعلام کرد، این دولت به تمام نیروهای خود دستور آتش‌بس فوری و توقف درگیری‌ها داده است.

العالم- لیبی

چند روز بعد از سفر اخیر وزرای دفاع ترکیه و قطر به طرابلس در حمایت از «دولت وفاق ملی لیبی»، این دولت به نیروهایش دستور آتش بس داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، دولت وفاق ملی لیبی در یک بیانیه اعلام کرد که به همه نیروهای نظامی خود دستور آتش‌بس فوری و توقف تمام عملیات رزمی و نظامی داده است.

آتش‌بس پیشنهادی و اعلامی دولت وفاق ملی شامل غیرنظامی کردن مناطقی از «سرت» و «الجفره» لیبی می‌شود.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، دولت وفاق ملی لیبی همچنین بر خواست خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه مارس در لیبی تاکید کرد.

لیبی در سایه نبود دولت مرکزی مقتدر، شاهد دو دستگی و روی‌ کار آمدن دو دولت متخاصم است که هر کدام ارتش و پارلمان دارد؛ یکی دولت وفاق ملی (به ریاست فائز السراج) که از حمایت سیاسی و نظامی ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است؛ در مقابل این دولت، دولت طُبرُق (به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر) است که حمایت مصر، فرانسه، عربستان سعودی و امارات را دارد.

رئیس پارلمان شرق لیبی هم خواستار آتش‌بس شد

به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، رئیس پارلمان طبرق از تمام نیروهای رزمی در این کشور خواست که دست از جنگ بکشند. وی در ادامه گفت: «آتش‌بس راه را بر دخالت بیگانگان می‌بندد و منجر به اخراج مزدوران و خنثی کردن‌ شبه‌نظامیان می‌شود».

عقیله صالح در ادامه گفت:‌ «تولید و صادرات نفت از سر گرفته می‌شود. درآمدهای حاصل از آن بلوکه می‌شود و تا زمان دست‌یابی به یک حل‌وفصل سیاسی از آن استفاده نمی‌شود».

وی ادامه داد: «تلاش می‌کنیم صفحه نبرد را ببندیم، به آینده چشم بدوزیم و از راه یک فرایند انتخاباتی مبتنی بر قانون اساسی کشور را بسازیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها