فیلم | رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه

فیلم | رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 17:23

وزارت دفاع روسیه فیلمی از رزمایش دریایی این کشور در نزدیکی شبه جزیره کریمه منتشر کرد که در آن ناوها و بالگردهای نظامی این کشور انواع تمرین‌های نظامی را مرور کردند.

العالم - اروپا

به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه در موضوع الحاق شبه جزیره کریمه و به رسمیت نشناختن این الحاق، مسکو در این منطقه یک رزمایش دریایی برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه یک ویدئو از رزمایش دریایی این کشور در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه منتشر کرد.

بیش از ۳۰ ناو جنگی و کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه تحت فرماندهی و نظارت دریاسالار «نیکلای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی این کشور از ۲۹ تا ۳۱ مرداد یک رزمایش دریایی در نزدیکی شبه جزیره کریمه شرکت داشتند.

رزمایش نیروی دریایی روسیه در «نووروسیسک» و «سواستوپول» انجام شد. شهر بندری سواستوپول واقع در جنوب شرقی شبه جزیره کریمه، مقر اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه است.

در فیلمی که وزارت دفاع روسیه منتشر کرد، نظامیان این کشور تمرین‌های نظامی مختلف، عملیات امداد و نجات کشتی‌ها، پرواز بالگردها و گشت‌زنی کشتی‌های تندرو را تمرین کردند.

طبق اعلام مقام‌های روسیه، بیش از ۳۰ ناو جنگی، قایق، کشتی‌های کمکی، بالگردهای «کی ا-۲۷» و «ام‌آی-۸» به همراه هواپیمای آبی‌-خاکی «بی‌ای-۱۲» مشارکت داشتند.

رزمایش روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه در شرایطی انجام شد که فشارهای اوکراین و کشورهای غربی بر مسکو به دلیل الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه ادامه دارد.

سال ۲۰۱۴ و در پی برگزاری همه‌پرسی در کریمه،‌ روسیه این منطقه را به خاک خود الحاق کرد. آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن عدم به رسمیت شناختن این الحاق، تحریم‌هایی را ضد مسکو و کریمه وضع کردند.

کریمه

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها