وصل شدن تدریجی برق شهرهای سوریه پس از انفجار امروز

وصل شدن تدریجی برق شهرهای سوریه پس از انفجار امروز
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 16:42

وزیر نفت و منابع سوریه از وصل شدن تدریجی برق شهرهای این کشور پس از وقوع انفجار تروریستی در خطوط گازی نیروگاه‌های برق سوریه خبر داد.

العالم ـ سوریه

علی غانم وزیر نفت و منابع معدنی دولت سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته، بعد از تعمیر و بازسازی خسارت‌های وارده به خط گازی العربی بین دو منطقه الضمیر و عدرا در شمال شرق دمشق،‌ جریان تولید برق شهرها و استان‌های سوریه به تدریج از نیروگاه‌ها از سرگرفته شده است.

وی افزود: تیم آتش‌نشانی و پدافند شهری توانستند آتش‌سوزی در این خط لوله گازی که نیروگاه‌های تولید برق جندر، تشرین، الناصریه و دیرعلی تامین می‌کرد، کنترل و خاموش کنند.

غانم گفت: کار جایگزینی لوله‌های آسیب دیده برای پمپاژ مجدد گاز به ایستگاه‌های تولید مجدد برق آغاز شده است.

وزیر نفت سوریه افزود: بخش نفتی سوریه در طول سال‌های جنگ در این کشور به طور مستقیم و برنامه‌ریزی‌شده، همواره هدف قرار گرفته داشته است؛ چه به صورت حمله به تاسیسات این بخش و چه با اعمال تحریم‌ها.

انفجار در خط لوله انتقال گاز سوریه

انفجار بزرگی صبح امروز (دوشنبه) دمشق و حومه آن را به لرزه درآورد. این انفجار ناشی از انفجار خط لوله گاز عربی است که باعث قطع جریان برق در سراسر سوریه شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزیر نفت این کشور گفت این انفجار در خط لوله اصلی انتقال گاز به منطقه جنوبی رخ داده و ممکن است یک اقدام تروریستی بوده باشد.

پربیننده ترین خبرها