توصیه نماینده روسیه در سازمان ملل به آمریکا/ امیدوارم واشنگتن دیگر قدم هايي برای احیای تحريم ايران بر ندارد

توصیه نماینده روسیه در سازمان ملل به آمریکا/ امیدوارم واشنگتن دیگر قدم هايي برای احیای تحريم ايران بر ندارد
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 21:54

نماينده روسيه در سازمان ملل با اشاره به مخالفت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت، ابراز اميدواري کرد که آمریکا به طور جدی دست از تلاش براي تمديد تحريم عليه ایران بردارد.

العالم ـ اروپا

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه اظهار داشت، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت معتقدند که آمریکا نمی تواند تحریم های علیه ایران را بازگرداند.
نبنزیا با اشاره به نامه آمریکا به رئیس شورای امنیت درباره فعال کردن تحریم ها علیه ایران، گفت: "تقریبا همه اعضای شورا بلافاصله طی نامه هایی به رئیس شورای امنیت پاسخ دادند، در این نامه ها اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو به صراحت اظهار داشتند که نامه ایالات متحده مطابق بند 11 قطعنامه 2231 شورای امنیت نمی تواند یک اعلان تلقی شود و روند بازگرداندن تحریم ها را فعال کند، چرا که ایالات متحده مشارکت خود در برجام را متوقف کرده است.

پیش از این واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که روسیه درخواست ارائه‌شده توسط وزیرامور خارجه آمریکا در باره احیای تحریم‌ها علیه ایران را برسمیت نمی‌شناسد.

نبنزیا گفت:« چنین شکایتی باعث آغاز روند احیای تحریم‌های ضد ایرانی نخواهد شد. تحریم‌ها می توانند فقط توسط کشورهای امضاکننده برجام احیا شوند. آمریکا یکی از آن کشورها نیست زیرا از برجام خارج شده است. این موضوعی است که ناچار هر یک از هیئت‌های نمایندگی در شورای امنیت مطرح خواهد کرد».

پربیننده ترین خبرها