وزرای دفاع امارات و جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگو کردند

وزرای دفاع امارات و جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگو کردند
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 22:43

وزیر دفاع امارات متحده عربی در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره توافق سازش میان ابوظبی و تل آویو گفت وگو کردند.

العالم ـ امارات

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، محمد بن احمد البواردی و بنی گانتس درباره توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی مذاکره کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف مدعی شدند؛ این توافق فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه را افزایش خواهد داد.

البواردی و گانتس همچنین ادعا کردند که توافق عادی‌سازی روابط، گامی مثبت برای تقویت کانال‌های ارتباط و ایجاد روابط دوجانبه مستحکم است که برای دو طرف و منطقه، مزایایی به همراه خواهد داشت.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تأمین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فرو بردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.

پربیننده ترین خبرها