دادستان کل سعودی خواستار تجدید نظر در مجازات اعدام 3 نوجوان شد

دادستان کل سعودی خواستار تجدید نظر در مجازات اعدام 3 نوجوان شد
پنج‌شنبه 6 شهريور 1399 - 17:36

دادستان کل عربستان سعودی دستور داد تا در مجازات اعدام صادر شده علیه سه شهروند کم سن و سال این کشور تجدید نظر صورت بگیرد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دادستان کل سعودی دستور تجدیدنظر و رسیدگی درباره مجازات اعدام علیه "علی النمر"، "داوود المرهون" و "عبدالله الزاهر" را صادر کرد.

این سه شهروند شیعه عربستانی در سال 2016، در حالی‌ که به سن بلوغ نرسیده بودند، در جریان اعتراضات دستگیر و به اتهامات واهی و ادعایی "ارتکاب جنایت تروریستی" به اعدام محکوم شدند.

"سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی در آوریل گذشته حکمی صادر کرد که به موجب آن حکم اعدام نوجوانان زیر 18 سال لغو می‌شود.

طبق دستور صادر شده از سوی ملک سلمان، در صورتی ‌که کودک یا نوجوان هنگام ارتکاب جرمی که مجازات اعدام در پی دارد، بین 15 تا 18 سال داشته، کافی است در کانون ویژه نوجوانان به مدت حداکثر 10 سال نگهداری شود.

این سه نوجوان محکوم به اعدام شیعی و از اهالی العوامیه عربستان هستند که پیشتر، سازمان عفو بین الملل، خواستار لغو حکم اعدام آنها شده بود.

بعد از قتل وحشیانه "جمال خاشقچی" روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری سعودی در استانبول طی سال 2018، حقوق بشر در این کشور پادشاهی زیر سوال رفته است. سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرد، عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که بیشترین حکم اعدام در آن صادر و اجرا می‌شود.

دستگاه قضایی سعودی در سال گذشته میلادی، 184 متهم از جمله یک کودک را اعدام کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها