سفر منطقه‌ای پمپئو برای عادی‌سازی روابط، بی‌نتیجه پایان یافت

سفر منطقه‌ای پمپئو برای عادی‌سازی روابط، بی‌نتیجه پایان یافت
پنج‌شنبه 6 شهريور 1399 - 19:15

سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا، که با هدف تشویق کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط‌شان با رژیم اسرائیل، از اراضی اشغالی آغاز شده بود، در عمان به ایستگاه پایانی خود رسید.

العالم- آمریکا

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، در عمان با "هیثم بن طارق آل سعید" پادشاه این کشور دیدار، و با او درباره اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه گفت‌وگو کرد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی عمان، در این دیدار همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه میان این کشور پادشاهی و ایالات متحده و مسائل مورد اهتمام طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پمپئو، که پیش از سفر به عمان در سفر امارات بود، اعلام کرد که به امارات به خاطر توافق عادی‌سازی با اسرائیل تبریک گفته، و همچنین با همتای اماراتی‌اش "عبدالله بن زاید آل نهیان" و مشاور امنیت ملی "طحنون بن زاید آل نهیان" درباره برقراری صلح منطقه‌ای، از جمله حمایت از آتش‌بس در لیبی و اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس رایزنی کرده است.

این وزیر آمریکایی همچنین در سفرش به بحرین، آل خلیفه را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق و به توافق عادی‌سازی میان تل‌آویو و ابوظبی که با میانجیگری واشنگتن حاصل شده است، اشاره کرد. پمپئو همچنین در جریان این سفر، بر اهمیت آنچه برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای، از جمله به گفته وی "رویارویی با نفوذ ایران در منطقه" تأکید کرده است.

مایک پمپئو در ادامه این سفر خود از سودان نیز بازدید کرد. دولت انتقالی سودان در پاسخ به گروکشی آمریکا، تأکید کرده است عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حیطه اختیارات تفویض شده به این دولت نیست و اجازه تصمیم‌گیری درباره عادی‌سازی روابط با این رژیم را ندارد. "عبدالله حمدوک" نخست‌وزیر نیز در دیدارش با پمپئو، از آمریکا درخواست کرده است که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را با تصمیم برای حذف اسم سودان از فهرست تروریسم جدا سازد.

وزیر خارجه آمریکا سفر منطقه‌ای خود را از فلسطین اشغالی آغاز کرد و در آنجا با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "بنی گانتز" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها