پیش بینی وزیر صهیونیست درباره زمان امضای توافق با امارات در واشنگتن

پیش بینی وزیر صهیونیست درباره زمان امضای توافق با امارات در واشنگتن
يکشنبه 9 شهريور 1399 - 13:01

یک وزیر عضو کابینه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد، انتظار می‌رود طی مراسم اواسط ماه سپتامبر در واشنگتن توافق عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی امضا شود.

العالم - فلسطین اشغالی

وزیر «همکاری منطقه‌ای» در کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک رسانه این رژیم از امضای توافق عادی سازی روابط با امارات عربی متحده در پایتخت آمریکا طی ماه آینده میلادی خبر داد.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، در آستانه سفر روز دوشنبه (فردا) مشترک هیات های عالی رتبه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ابوظبی برای رایزنی در رابطه با توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده، یک وزیر کابینه رژیم اشغالگر قدس بر امیدواری تل آویو برای امضای توافق نهایی با ابوظبی در ماه سپتامبر (11 شهویور تا 9 مهر) تاکید کرد.

به گزاشر این روزنامه، «اُفیر آکونیس» وزیر همکاری منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «کان» اعلام کرد، انتظار می رود که اواسط ماه سپتامبر توافق عادی سازی روابط بین تل آویو و ابوظبی در یک مراسم در واشنگتن به امضای دو طرف برسد.

این وزیر صهیونیست گفت: «این توافق در شهر واشنگتن به امضا می‌رسد، این اتفاق خواهد افتاد و مقدر است که انجام شود و من امیدوارم قبل از (جشن یهودی) رُش هاشانا حادث شود البته هنوز هیچ تاریخی معین نشده اما قطعا این موضوع خواست دولت اسرائیل است».

۲۳ مردادماه بود که امارات با رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک و با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق برای عادی سازی روابط خبر دادند. قرار است این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی برسد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توافق امارات با صهیونیستها را «زدن خنجر از پشت به ملت فلسطین» خواند و هشدار داد که مبادا ابوظبی پُلی برای عادی‌سازی های بیشتر با تل‌آویو باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها